Gönderen Konu: tehlike(li)dir aklın mirascısı olmak (nietzsche)  (Okunma sayısı 5013 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

cioren1

  • Aktif Üye
  • ***
  • İleti: 180
Ynt: tehlike(li)dir aklın mirascısı olmak (nietzsche)
« Yanıtla #30 : Temmuz 24, 2018, 11:23:27 ÖS »

dışarda mı / içerde mi _NEREDE düşünülür ;
/ dışarısı dışarda içerisi içerde mi - dışarısı içerde içerisi de içerde mi vb..n /
..

DİL < dışsal '! ''arzu'' görüntüsü

ARZU < özlem duyulan nesnenin ''sürekli'' yitirilmesi /arzu ''asla'' doyuma ulaş(tırıla)maz/

GERÇEKLİK < arzuLARın kurduğu şey /gerçeklikte her şey OLanaklıdır/

..

''kendine izin ver / yeterki çığlıkların senin çığlıkların OLsun'' < quote > (riske girmekten korkma -sağduyu taneciklerinin üstüne üstüne git- YAŞADIĞIN DURUMUN DEĞERLENDİRİLMESİNİN nasılsa HİÇ Bİ NESNEL TEMELİ YOK)

..

YAZMAMA OLANAKSIZLIĞI - başka türlü yazma OLANAKSIZLIĞI

..

münzevi sözceler dili eşeler < eski(tilmiş) metinlerin ''yeni'' anlamları var mı dır? < ; ..hiç bi sözcük ne yenidir ne de yansız SÖZCÜK yaşamını sürdürmüş OLduğu bağlamlarda /İNSAN_ÖZNE dilin grameri/ daha önceki SÖYLENMİŞliği ile doludur

''bi cümlenin anlamı gerçekliğe itiraz edilerek giderilemez'' -çünkü ; KEDERLER düşüncelere DÖNÜŞTÜĞÜNDE bize acı çektirme gücünü yitirir

Bİ CÜMLEYLE BAĞLANTI KURMANIN PEK ÇOK YOLU VARDIR ''hiç bi şekilde doğru yolu yoktur''

..



geçmişe doğru bütün OLasılıklar kendi sistemine döndü ÖNCEYE GÖRE sonra Bİ MADDE DEĞİL


..

çiçeklerle hoş geçin

balı incitme gönül

bi küçük meyve için

dalı incitme gönül

Mevla verince azma

geri alınca kızma

tüten ocağı bozma

külü incitme gönül

dokunur gayretine

karışma hikmetine

sahibi hürmetine

kulu incitme gönül

sevmekten geri kalma

yapan OL yıkan OLma

sevene diken OLma

gülü incitme gönül 

 < / b i z i m YUNUS


..


''/AKIL(LI) İÇİN/'' DELİLİK KORKUSU_NUN YİT(iril)MESİ >< sözcük ile şeyi / söylemek ile yapmak-ı -bir v aynı kılar

..

          cem karaca & apaşlar - emrah (1967) ---------> https://youtu.be/a-yElSk3UyY


'' akıl v idrakını b i z z a t kendin boğmalısın / bu dünyaya ait bu akıl'a bu dünyadan sıyrılmayı a n c a k böyle öğretebilirsin''

/ < b i z i m NIETZSCHE :)






cioren1

  • Aktif Üye
  • ***
  • İleti: 180
Ynt: tehlike(li)dir aklın mirascısı olmak (nietzsche)
« Yanıtla #31 : Ağustos 01, 2018, 02:33:09 ÖÖ »
bilinmeyenin bilinenleri / bilinenlerin (de) bilinmeyenleri (dir)


..


bütün / meydanda OL-an şey değil - meydanda OL-an şeyin hakikatidir

..

tamam / kendi kendine bi başarısızlıktır - yok OLuşu ile gerçekliğini sağlar

..

hiç -hep kendini hiç bi şeyle sınar-
kendini sınar -yok OLmuş bi şeyle-
hiçlikte -yok OLmak OLgusu hep ayakta kalır''
hiç < varlığın üstündeki sanat > hiç

/ < nietzsche

..

ek 1 ;

dürüst kişi ilkin kendini aldatır
başkalarını aldattığı an'da da kendini aldatır

ek 2 ;

gelecek (daima) şimdinin içinde bulunduğu durumdan yönelir
tam da BAŞKA TÜRLÜ OLACAKKEN
g e l e c e k başka b i şey(ken)
KEHANET geleceği DEĞİŞTİRİYOR OLMALI
(her seçim anlamı / her anlam kaosta belirsizliği belirler)
/yüzü duvara dönmek (dünyaya doğru dönmek) her şeyden önce duvara bakmak (dünyaya doğru bakmak) ''duvarın dünya OLması demektir''/

ek 3 ;

kaleminden bilmemeyi (de) öğren

tamamdan azal
 
(ne/yin tamamsa ondan)

insan/dan yetim kal

o yetimi bul

(sana sende OLan İSTEDİĞİNİ VER)

güç kolay

halin kendiliğindenliği

halini kendine sevdir

bulunuşun kendiliğindenliği

bulunuşunu kendine sevdir

-hiçlik kendiliğindenliğindir

''kendiliğindenliğini sev''

herkes ; ayrı ayrı işler

/ geçmişinden v geleceğinden haklanmaman için


ek 4 ;

elinizdekilerle rehinsiniz

ek 5 ;

meydanda OL-an şey gerçek OLduğu kadar gerçekdışıdır da / yadsınan da olumlanan da OLur
başarısızlık da kendi zaferini görecektir
(özgürlüğün -içinde bi sözcüğe dönüşmesine izin verme-)


..

..zaman mekan kanun şans madde ilk enerji akıl vb.. bunlardan ne biri ne de hepsi varlığın/ın nedeni olamaz -hepsi sonuçtur ..kişinin kendisi de OLamaz / kişi MUTLULUK v SEFALET kanununa tabi ..yani BAĞIMLI (bağımlı OLan yaratıcı OLamaz)

         kara bataklıkta da su var/dır
         gerçi o da su
         çamuru terkedince denize kavuşur
         toprak zindanından kurtulur
         denizle deniz OLur
                                         / < mevlana


    kardaşlar - deniz üstü köpürür -----> https://youtu.be/uVAO00zjCrw



her kesin ''kesinlikle'' yapabileceği şeyler ;
susuzkalmak / açkalmak / üşümek
HERKESE ''kesinlikle'' İMKANLI
-hiç bi güç harcaMAdan herkes ''kesinlikle'' yapabilir-
         














« Son Düzenleme: Ağustos 01, 2018, 03:04:37 ÖÖ Gönderen: cioren1 »

Mirage

  • Ziyaretçi
Ynt: tehlike(li)dir aklın mirascısı olmak (nietzsche)
« Yanıtla #32 : Ağustos 01, 2018, 10:16:00 ÖÖ »
bilinmeyenin bilinenleri / bilinenlerin (de) bilinmeyenleri (dir)

dürüst kişi ilkin kendini aldatır
başkalarını aldattığı an'da da kendini aldatır


Dürüst olduğunu düşündüğü konularda bile kendine yalan söylüyor olabilir değil mi? Can atıyordur bazı şeylere ama çevreye sanki karşısındaymış gibi bir tavır sergiler. Topluma karşı bir maske takar ama gizlice farklı yaşar. İnsan kendi gerçekleri ile yüzleşmekten çok korkar çünkü kendine yabancı yaşamaya alışmıştır. Bazı şeyleri fark etse bile görmezden gelir, asıl sorun da burada başlar zaten yani kendini kabullenemeyen ya da geliştiremeyen insan sürekli çevresi ile çatışma halinde yaşar, onları eleştirdiği birçok konuda aslında onlar gibi davranamadığı için kendine kızmaktadır.

cioren1

  • Aktif Üye
  • ***
  • İleti: 180
Ynt: tehlike(li)dir aklın mirascısı olmak (nietzsche)
« Yanıtla #33 : Ağustos 01, 2018, 09:58:18 ÖS »

''dürüst'' kişi ilkin kendini aldatır
başkalarını aldattığı an'da da kendini aldatır
(ç.''dürüst''lük kavram/d/ı/r/)

..

kanada'nın bi yerinde belgesel çekimi yapılıyormuş -ekibin elemanlarının su ihtiyacı hasıl OLmuş- su istemek için civardaki evlerden birinin kapısını çalarlarken -kilit sistemi OLmadığından kapı kendiliğinden açılmış belgeselciler içeri seslenmişler -cevap alamayınca başka bi evin kapısını çalmışlar- biri kapıyı açmış suya ihtiyaçları OLduğunu söylerken ilkin yandaki evin kapısını çaldıklarını fakat kapı açık OLmasına rağmen kimse OLmadığı için sizin kapıyı çaldık demişler -ikinci evdeki kişi komşularının tatile gittiğini söyleyince- belgeselciler kapının neden kilitli OLmadığını hırsızlık OLabileceğini söylemişler

kapıyı açan kişi ''KİLİT'' v ''HIRSIZLIK NEDİR'' diye sormuş

> o bölgede hiç hırsızlık OLmadığı için ''HIRSIZLIK KAVRAMI'' da yokmuş '! <

..

bi şey ''KAVRAM_değilse'' en fazla ''NİYET'e yakın OLabilir

''fiiller niyetlere göredir''
(niyet fiilden hayırlıdır)
------------------------->söze -harekete değil kalbe(niyete) bakılır
''fiiller niyetlere göredir''
(niyet fiilden hayırlıdır)

/bu HAL de kısa bi sürelidir

-sonra bakılır ki NE NİYET KALMIŞ / NE DE DÜŞÜNCE
(rüzgar bi yerden esmiş /RÜZGAR NEREDEN ESmişse / oraya -o yöne eğilimlenilmiştir-)

''insanın ne o işinden /neylediğinden/ ne de yaptığından haberi kalmıştır''

AYNI tek şeyin
gözün görebildiği kadarına ZAHİR derler / göremediği ise BATIN (oysa ikiside AYNI) // göz_FARKI (fark gözden dolayıdır)
görünenler göze_doğan hayaller_di ''ölürse HAYAL ÖLÜR''

ek ;

''..şeytan sadece 'adem'in zahirini gördü v GÖRDÜĞÜNE GÖRE HÜKÜM VERMEK gafletinde bulundu..''

ek 2 ;

daima YARATILMIŞIN gayesini düşün

bi sinek v/ya yaprağı ''kendi nefsine tercih edecek'' hal'e gelmeye çalış

yaratılan ne vardır ki ''birbirine muhtaç OLmasın''

''onu dost seç''

kendine yönelişin ona OLsun

ne bi şeyinle öğün

ne bi şeyine güven

güvendiğin inancın bile OLmasın

değil_ki malın mülkün evlat v/ya ahbabın

insanın başına gelebilecek en küçük bi musibet (ile) O ÇOK GÜVENDİĞİ İNANCI kızgın güneş altındaki d a m l a l a r ı n buharlaşması gibi gider de '! İNSAN KENDİNDEN HABERSİZ hala inancım var sanıp durur

---------------> tecelliler an be an değişmektedir

yol mevcudat v mahlukat arasında tefrik yapmak yolu değil (mahlukata zerre ölçüde zararın erişmesine vasıta OLmak yok)

yola gurur kibir YANAŞAMAZ

                     tecelliler an be an değişmektedir  <---------------




ÇÜNKÜ ; -''insanın ne o işinden /neylediğinden/ ne de yaptığından haberi kalmıştır''

''dürüst'' kişi ilkin kendini aldatır
başkalarını aldattığı an'da da kendini aldatır
(ç.''dürüst''lük kavram/d/ı/r/)

..

       YOK PAYLAŞILAMAZ


                                moğollar - KEŞİŞLEME  ----------------> https://youtu.be/Dsmw1TT9MWI


                       

                  YOK PAYLAŞILAMAZ






Mirage

  • Ziyaretçi
Ynt: tehlike(li)dir aklın mirascısı olmak (nietzsche)
« Yanıtla #34 : Ağustos 01, 2018, 11:55:20 ÖS »

''dürüst'' kişi ilkin kendini aldatır
başkalarını aldattığı an'da da kendini aldatır
(ç.''dürüst''lük kavram/d/ı/r/)

Yazdığınız şekilde değerlendirdiğimiz zaman, aşık da olmuyoruz demektir tıpkı Fernando Pessoa tarafından ifade edildiği gibi...Kendimizi mi kandırıyoruz kavramlarla o halde? Aşka dair her söz, şiir ve anlatımlar da bir yalan o zaman...

***

Doktorlar gece gündüz çalışıyor,
Ama asla çareyi bulamayacaklar.
Ne içki ne hap var...
(Ah söyleyin onlara, melekler)
Aşka çare olacak kadar saf bir şey yok.
Leonard Cohen

“Parmağını bile sürmeden size bir şey hissettiren birinin olması inanılmazdır.” Mario Benedetti

***

Fernando Pessoa, aşkı hayal gücümüzle düşünceler oluşturmak olarak tanımlar. Bunu şu alıntıda görebiliriz: “Asla kimseyi sevmiyoruz: sadece birisine dair sahip olduğumuz fikri seviyoruz. Biz sadece kendi aşk anlayışımızı seviyoruz, sadece kendimizi seviyoruz.

Sonuçta, yazar sevginin bencil bir yansıtma hâli olduğunu düşünüyor. Diğer insanda ne istediğimizi ya da görmemiz gerekeni görüyoruz. O kişinin gerçekten nasıl olduğunu asla göremeyiz ve onu asla gerçekten tanıyamayız. Sadece kavramsallaştırıyor ve bu kavramsallaştırmaya aşık oluyoruz.
- Alıntı -
« Son Düzenleme: Ağustos 01, 2018, 11:56:34 ÖS Gönderen: Mirage »

cioren1

  • Aktif Üye
  • ***
  • İleti: 180
Ynt: tehlike(li)dir aklın mirascısı olmak (nietzsche)
« Yanıtla #35 : Ağustos 02, 2018, 01:20:27 ÖÖ »

''dürüst'' kişi ilkin kendini aldatır
başkalarını aldattığı an'da da kendini aldatır
(ç.''dürüst''lük kavram/d/ı/r/)

..

siyah/beyaz düşünmek ;

..

''Sözlük

-kavram-
ad
1.
bir nesnenin, bir duygunun ya da düşüncenin zihindeki soyut ve genel tasarımı, anlamı, anlam yükü.
"Sevgi kavramını sevgi sözcüğü tam olarak anlatabilir mi?"
2.
FELSEFE TERİMİ
nesnelerin ya da olayların /ortak özelliklerini içine alan ve onları bir ortak ad altında toplayan/ genel tasarım.''

..

 lacan'ın ''kavramsal aşk'' tanımı ;

 AŞK / sende OLmayanı senden bunu talep etmeyen birine vermeye kalkışmaktır

..

mesela ONYOMANYA < alışveriş bağımlılığı / -siyah beyaz düşünmek-MİŞ
bağımlılar yalnızlık, mutsuzluk, sinirlilik, engellenme, kendini ifade edememe gibi depresyona neden olabilecek etkenlerden dolayı, aşırı derecede harcama yaparak alışveriş yapıyor v kendilerini sadece alışveriş yaptıkları zaman iyi ve mutlu hissediyor bu iyi ve mutlu olma hali genelde kişinin kendini diğer insanlardan üstün görmesine neden oluyor
-alışveriş bağımlılığının diğer bağımlılıklarla pek çok ortak yanı var diğer bağımlılıklarda olduğu gibi alışveriş bağımlılığında da kişiler kendilerini harcamayla meşgul eder v zamanlarını paralarını buna adarlar / ''gerçekten para harcamayla vitrinlere bakarak dolaşma arasındaki fark'' bağımlı davranışın para harcama süreciyle ZEVK MERKEZİNE ULAŞMASIdır

..

BİRDENBİRELİKLERİN ALGILARI yıkılabilirse SINIRSIZLIK ikitekinsana(aşk'a) DÖNÜŞEBİLİR

leyla ile mecnun - arzu ile kamber - ferhat ile şirin 'in aşk hikayelerinde KAVUŞMAK YOK / kavuşulmuş bi aşk hikayesi yok

ANLADIĞIMIZ anlamın dışında ''gerçek'' bi aşk hikayesi yok / daima..aşk bilindik bi hikaye.. OLduğu için ; sahip OLmak isteğinin dışına çıkmıyor




yani ----> MANTIKDIŞI Bİ DİL-i değil MANTIKDIŞI Bİ ANLAMI kavramak gerek '!




aşk'ta şikayet yoktur

her TEREDDÜT gönlü incitir

tereddüt eden şükreder AMA şikayetçi de OLur /

tapduk emre'nin demesi gibi / hikayet etmekte şikayet etmektir

kendi gölgesini takip edenler (gölge yürüdüğü zaman hareket eder) durulursa gölge bile takip edilemez

..

Alıntı yapılan: Mirage Ağustos 01, 2018, 11:55:20 ÖS

“Parmağını bile sürmeden size bir şey hissettiren birinin olması inanılmazdır.” Mario Benedetti

/

-kendinden geçip elsiz ayaksız mest OLmak- / < su içenin kırbayı da küpü de bırakması (bu hakikatin nedeni OLmaz)

aşk_mumu / aynı an'da hem cesur hem canından bezmiş OLur

öyleyse nedir a ş k

o bi yokluk denizidir

(akıl onu idrak etmez)

aşıklar kulluktan da sultanlıktan da gizlidir

varlık ondan ''ne söylese'' bil ki ; ''ancak onun perdelerini kat kat arttırır''

onu idrak etmenin afeti söz v haldir

(kanı kan ile yıkamak imkansız bi iş)

 / hiç ateş pamuk v yün içinde gizlenir mi

aşk önce katil gibi OLur ta ki gerçek aşık OLmayan ondan kaçsın diye

önce bekleyiş derde münasiptir

bazen devasız bi bela / bazen can veren hayat

bazen şevkle varlık davası güdülür

BAZEN AŞK ile MAHV_OLUNUP YOK OLUNUR

her hal'den acz OLununca / gurbet azıksızlığı bile hoş gelince

aşığını gurbetten yana HAZIRLAR

hal'den uzak OLanlara bu seslerin hepsi birdir

bi dal balta yarasından muzdarip sallanır
bi diğeri nazlı nazlı seher yelinden

HAYALİN HAYALE DÖNER

''kim ki kimin yanında oturur bi gün onun yüzünü görür''

/ < mevlana

              ezginin günlüğü - aşk hiç bitermi -------> https://youtu.be/8CB9KY1p8uo


ister ağaç üstünde OL

ister kuyu dibinde

(buna önem verme)

yolun anahtarı nedir

/basiretle ''O''na b ak

(hoşlanmadığın bi şey)

''O''nunla bakarsan rahmet OLur

/ayak kırılsın ; ''O'' kanat verir de ; kuyunun dibinde kapı açar/

/ < mevlana
..


- dürüstlük kavramı yok_SA '!! dürüstlüğe ne gerek

- hırsızlık kavramı yok_SA '!! hırsızlığa ne gerek

                                                                                         ''OLur''














« Son Düzenleme: Ağustos 02, 2018, 01:33:36 ÖÖ Gönderen: cioren1 »

Mirage

  • Ziyaretçi
Ynt: tehlike(li)dir aklın mirascısı olmak (nietzsche)
« Yanıtla #36 : Ağustos 02, 2018, 07:51:56 ÖÖ »

aşk'ta şikayet yoktur

her TEREDDÜT gönlü incitir


tereddüt eden şükreder AMA şikayetçi de OLur /

tapduk emre'nin demesi gibi / hikayet etmekte şikayet etmektir

kendi gölgesini takip edenler (gölge yürüdüğü zaman hareket eder) durulursa gölge bile takip edilemez

..

Alıntı yapılan: Mirage Ağustos 01, 2018, 11:55:20 ÖS

“Parmağını bile sürmeden size bir şey hissettiren birinin olması inanılmazdır.” Mario Benedetti

-kendinden geçip elsiz ayaksız mest OLmak- / < su içenin kırbayı da küpü de bırakması (bu hakikatin nedeni OLmaz)

aşk_mumu / aynı an'da hem cesur hem canından bezmiş OLur

öyleyse nedir a ş k

o bi yokluk denizidir

(akıl onu idrak etmez)

aşıklar kulluktan da sultanlıktan da gizlidir

varlık ondan ''ne söylese'' bil ki ; ''ancak onun perdelerini kat kat arttırır''

onu idrak etmenin afeti söz v haldir

(kanı kan ile yıkamak imkansız bi iş)

 / hiç ateş pamuk v yün içinde gizlenir mi

aşk önce katil gibi OLur ta ki gerçek aşık OLmayan ondan kaçsın diye


- dürüstlük kavramı yok_SA '!! dürüstlüğe ne gerek

- hırsızlık kavramı yok_SA '!! hırsızlığa ne gerek

                                                                                         ''OLur''

Güzel ifade etmişsiniz, insan bazen aşkı bencilce yaşamaya başlıyor ve karşı taraftan talep ettiklerini alamadığı zaman saldırganlaşıyor ancak aldığı zaman da durum pek iç açıcı olmuyor, sonuçta yine uzaklaşıyor. Aşktan kaçamıyorsunuz da tuhaf bir şekilde sizi her an yakalayabilir...

Yaşamayan dertli yaşayan daha da dertli. Kavuşamamak özlemi artırıyor fakat beraberinde insanı çok yoruyor, kavuşmak da ayrı bir dert yine sorun çıkıyor. Kaçamıyorsun, yaşayamıyorsun, yaşasan bile sürdüremiyorsun yani kargaşadan başka bir şey değil aslında AŞK. En mantıklı insanı bile dağıtan, en cesurunu korkağa çeviren garip bir duygu.

“Bir pınarsın içilen ama hiç kanılmayan
Seveni yanıltmayan, sevince yanılmayan
Özlenen sen, özleyen sen, özleten sen
Varken doyulmayansın, yokken dayanılmayan”

Ümit Yaşar Oğuzcan

cioren1

  • Aktif Üye
  • ***
  • İleti: 180
Ynt: tehlike(li)dir aklın mirascısı olmak (nietzsche)
« Yanıtla #37 : Mart 03, 2019, 03:28:05 ÖÖ »

_her deney/im -etki kuvantumunun varlığı dolayısıyla- PARÇACIĞIN DURUMUnda denetim altına alın(a)mayan bi tedirginliğe(=etki kuvantumlarının varlığın-/d/-a/n/) yol açar_

İLK DURUMLA - SONRAKİ DURUM ARASINDA TAMTAMINA Bİ NEDENSEL BAĞINTI ''asla'' KURULAMAZ
ölçüm işleminde ''kesinsizlik'' nedenlerin sonsuza değin azalmasına karşı koyar / kuvantum dalgasının -ikiölçüm arasındaki EVRİMİ başlangıç biçimiyle v yayılım denklemiyle tümüyle ''belirli''/dir (kesin bi belirlenimciliğe bağlı/dır) < ancak / buradan da gözlenebilir v ölçülebilir olayların KESİN Bİ BELİRLENİMİ OLDUĞU sonucuna varılamaz // < çünkü > her YENİ GÖZLEM YENİ ÖĞELER GETİRİR v ψ dalgasının düzenli evrimine ket vurur

belayı gör ki Bİ KEZ rasgelmek OLmadı mümkün
kapundan kametin seyretmek için NİCE KEZ geçtim / ruhi

bu dizelerde bi kez-le nice kez / ikinci dizenin birinci dizeyi KENDİ İÇİNDE GÖSTERMESİYLE birbiriyle karşılaşıyorlar (sözcükler artık ard arda gelmiyor BİRBİRLERİNİ TAŞIYORLAR böylece OLumsuz OLan bi kez (bi kez OLsun rast gelememek) nice kez-de GEÇMEK YİNELENİYOR / < bu türlü bi gösterim hiç bi mistik SUSUŞ-la sağlanamaz (o şiirin özgün işidir)

ŞİİR söylenende söylenemeyene bi KAPI AÇAR / söylenemeyen ise her hal-de ''henüz'' kapalı OLan başka bi kapı/dır

sen OL küçük bi kıvrımdan ..bi heceden
aşk için bi vaha değil ..aşk-a otağ yaratan
sen OL zihnimde ..yüzen dağınık şarkıları
bi harfin başlattığı ..yangın ile söndür / ismet özel

..

özne ile gösteren gösterene tabi özne / < özgürleşen şey'de ''bilinçdışı'' yapılara bağımlı bağ-ı esnet-mek

dilin içindekiler ;

MİSTİK / sözcüğünün etimolojik planına girildiğinde grekçe ''myein'' fiil kökü ile karşılaşılır -fiilin asıl anlamı ''gözlerini kapamak (to shut the eyes) yani g ö r m e m e k t i r
DİN / kelimesi arapça ''deyn'' kökünden ''borç'' anlamında
AKIL / kelimesi arapça ''hayvanı bağlamak'' anlamında
HIRS / kelimesi arapça -çiftleşme döneminde sağa sola saldıran gözü dönmüş develerin ağzından akan salya anlamında
vs..

..

shakespeare
''beautiful is terrible
terrible is beautiful'' demiş
bu söz türkçe şöyle söylenir mi acep
''güzelden güzeldir gazel
-o düşen sonbahar yaprağı-
v müthiş''
benim şiirden şimdiden anladığım işte bu iş / can yücel



thievery corporation - forgotten people    ------------>   https://www.youtube.com/watch?v=u9_Fph5RrT4



bi karsuyla yürüyoruz / yürümek (bi) akarsuydu
ilhan berk

cioren1

  • Aktif Üye
  • ***
  • İleti: 180
Ynt: tehlike(li)dir aklın mirascısı olmak (nietzsche)
« Yanıtla #38 : Mart 22, 2019, 07:23:18 ÖÖ »


''GERÇEKLİK olarak ALGIlananı OLUŞturan -------> >>>-öncel_düşünce_biçim(ler)-i<<< nin HERHANGİ_Bİ_KULLANIMI meşru değildir'' /< kant (GERÇEKLİK bi tür SANALLAŞTIRMANIN skandalı_)

anlam_/ evren-i kendilerinde OLan şeylerin >>>BÜTÜNLÜĞÜ<<< OLarak hayal et(tir)meye çalışılındığı anda aklı uzlaşılamaz çatışkılara uğratır
yalnızca kendilerinde OLan şeyleri ilgilendiren bi kuşku değildir bu / - deneyimler görüngülerle sınırlı OLduklarından - / kendilerinde OLan şeylerin de görüngülerle aynı sınıfa ait OLup/OLmadıklarından da asla emin OLunamayışı gerçeği değildir bu / çatışkıların asıl konusu KENDİLERİNDE OL-AN ŞEYLERİN GÖRÜNGÜLERLE AYNI DOĞADA OLAMAYACAĞInın olumlu anlamda gösterilebilirliğidir / görüngüler aşkınsal kategoriler tarafından OLuşturulur.. dokuları yapılandırılır.. bu kategoriler kendilerinde OLan şeylere ''asla'' bi olası denetim nesnesi gelemiyecek bi şeye uygulandığı anda çatışkılar ortaya çıkar />>>- evren yanılsaması<<< 'gerçekçi anlamda' bi kenara bırakılabilecek bi şey OLmayıp eğer >>>deneyimin tutarlılığını koruyacaksa<<< GEREKLİ_KAÇINILMAZ OLmasındandır ..
dünyadaki varlıklar -kendi içlerinde OLan varlıklar OLarak tanıtlanmazlarsa -algılanan şey -kendinde gerçekliğin- kısmi bi yönü OLarak düşünülemezse ; eğer diyelim ki ; -şu anda gördüğüm evin önüne denk düşen bi arkası OLduğunu varsaymazsam o zaman ALGISAL ALANIM saçma bi yığın haline çözünür / GERÇEKLİĞİN KENDİSİ PARÇALARA BÖLÜNÜR aşkınsal dönüş yoluyla gerçeklik kendisini gerçekleştirip -bi cisim haline gelir- bilgisayar biliminde edinilen anlamda SANAL GERÇEKLİK halini alır   

sanallaştırma hep _/ - boyun eğmeyen - aşkınsal bi ürün OLmayan SERT ÇEKİRDEĞİ anlatıyor



david bowie and kristen wiig - Space Oddity – space oddity -----> https://www.youtube.com/watch?v=ruQvohDUyow





cioren1

  • Aktif Üye
  • ***
  • İleti: 180
Ynt: tehlike(li)dir aklın mirascısı olmak (nietzsche)
« Yanıtla #39 : Mart 28, 2019, 07:11:56 ÖÖ »



insan / (ikinci gün)...gökyüzüne tekrar baktı v ay-ı bi önceki konumunda görmeyince büyük bi korkuya kapıldı 'kurtulmak için'
HERŞEYİ *'kainat olarak sabitledi' / hegel
 
_düşünce yoluyla üretilmiş şeyler daima tüm_insanların önyargılarıdı r / hegel
            (gizemli olan d.a.i.m.a. kendisini keşfettirmeden ortaya çıkar)




insanlık varOLduğu (*o günden beri pek az sevinebildi) < işte budur insanın ilk günahı / DAHA İYİ SEVİNMEYİ ÖĞRENDİĞİNDE başkalarına zarar vermeyi v zarar vermek düşüncesini DAHA KOLAY UNUTACAKDIR / nietzsche

_ bi dostun sana kötülük ederse ona şöyle de ''bana ettiğini sana bağışlıyorum / ama kendine ettiğini onu nasıl bağışlayabilirim'' (ancak böyle acımayı v bağışlamayı altedebilirsin) / ÇÜNKÜ öç düşüncesidir gönlü sersemletir /nietzsche


hasan mutlucan - Sobalarında kuru da meşe -------> https://www.youtube.com/watch?v=_D5mWBW-5eI&list=RDT3VoLZcT2e0&index=6


insanın sınırı bi başkası OLarak OLmaz / hep kendisi OLarak OLur // neden_se bi başkası gibi davranır _



cioren1

  • Aktif Üye
  • ***
  • İleti: 180
Ynt: tehlike(li)dir aklın mirascısı olmak (nietzsche)
« Yanıtla #40 : Nisan 12, 2019, 01:41:36 ÖÖ »
                                       HİDAYETin '' >>>DE<<< '' yaşandığını bilmek GÜZELDİR


''..çok az söyle(n)se bile / ...her hangi bi -tarz-da çok konuş(ul)muştur''

..

BENLİK nasıl ''tanım l a n ı r s a / t a n ı m lansın'' - o ''ben-den'' bi parça farklı OLur - çünkü ''benlik'' ben-i de içinde taşıyan v onu aşan kapsamlı bi şey OL(muşt)ur / ben_dediğim 'belirli bi deneyim'' ise - benlik benim benimin bi deneyimidir // O ARTIK GENİŞLETİLMİŞ v/ya DAHA YÜKSEK Bİ ben BİÇİMİNDE DEĞİL (tersine) bi ben_OLmayan BİÇİMİNDE YAŞANILIR

''..çok az söyle(n)se bile / ...her hangi bi -tarz-da çok konuş(ul)muştur''

'' ben kendime iyi bi şey maletmekle - onun benim OLduğu v/ya benim iyi OLduğum yanılgısından hareket etmiş OLurum - bu daima ''yetkinsizliğin'' bi işaretidir / bu gerçek benim içimde bilinçlenseydi - benim o OLmadığım onun benim OLmadığı v benim içimde doğmadığının da bilincinde OLurdum '' ..böylece.. (ben biçiminin içinde SINIRLANMIŞ OLan bilincin ben-e kapılmayan v benliğin biçimine GEÇİCİ OLARAK yorumlanmış OLan formüle edilmişliği OLUŞUr)

                                  O ŞEY HER ZAMAN beklenen DEĞİL beklenmeyen Bİ ŞEY OLARAK ORTAYA ÇIKAR

..

boya sürdüler de üstümüze
yoksa
YOKTUK  (m.e.ö.)

..

övülüşünüzün v yerilişinizin üstüne yükseldiğinizde / seven birinin i s t e m i gibi bütün nesnelere ''B''uyurmak (''B''=d) istediğinizde ORDADIR ERDEMİN KAYNAĞI / hoş_şeyleri yumuşak döşeği horgördüğünüzde ..ö t e y e serdiğinizde ORDADIR ERDEMİN KAYNAĞI / bi tek istemle istediğinizde v bütün gereksinmeleri giderene 'zorunluluk' dediğinizde ORDADIR ERDEMİN KAYNAĞI / nietzsche

..

..bi kuvvet alanı üstün(d)e etki gösterdiği < bu yüzden devinimi frenlenmiş OLan bi parçacığı ele alalım ; (durağan saydığımız bu kuvvet alanının belli bi noktada sıfır OLduğu v sonrada yön değiştirdiği OLasıdır) kendisinden türemiş OLduğu potansiyel fonksiyon o zaman ilk aratan bi fonksiyon OLur g i d e r e k bi maksimumdan geçer v sonrada azalan bi fonksiyon OLur /// ..imgeli bi dille bi potansiyel dağı ile karşı karşıya bulunulduğu söylenir

-MEKANİK FİZİĞE GÖRE ; bu dağın herhangi bi yamacına tırmanan o parçacık dağı aşıp öte yana geçebilecektir ( AMA!) eğer parçacığın ilkin dağın doruğuna ulaşabilmek için sonra da dağı aşınca öteki yamaçtan inebilmek için yeterli enerjisi varsa_aşacak yoksa > hayır >>>>>''asla'' aşamayacaktır<<<<< ..enerjisini tüketmiş OLacak V dOLayısıyla yamaçta duraklamış OLacak çoğunlukla da ters geri inecektir

-DALGA MEKANİĞİnde ise OLup/biten l e r bambaşkadır ; parçacığa 'eşlik eden' dalganın yayılımını düşürmek zorunluluğu vardır / bu dalgada potansiyel parçacıktaki enerjinin altında OLduğu sürece potansiyel dağı kırıcı bi ortamın benzeşi OLacaktır - eğer parçacığın enerjisi potansiyel dağının doruğundan yüksek ise o zaman da doruğu aşıp öteki yamaca kOLayca geçebilecektir - ( < buraya kadar eski kuramdan hiç bi ayrılık yok) PARÇACIĞIN ENERJİSİ DAĞIN DORUĞUNUN ALTINDA ise '! -parçacığın enerjisinden yüksek bi enerjiye karşılık OLan DAĞIN HER KESİMİ eşlk dalgası için SÖNDÜRÜCÜ bi ortam rolü oynayacaktır -(kurama göre dalga söndürücü -bi ortama- çok büyük_hızla gücünü yitiren bi silinik dalga biçiminde hafifçe girer hatta eğer söndürücü ortam yeterince_küçük bi kalınlıkta ise genel OLarak çok_zayıf bi dalga parçası söndürücü cisme s ı z a b i l i r ) - yeterinde_dar bi potansiyel dağı enerjisi dağın doruğuna ulaşmasına elvermeyecek kertede çok_zayıf OLan bi parçacık tarafından ''>>>DA<<<'' aşılabilmektedir (- potansiyel dağına doruğunu aşamayacak kertede zayıf bi enerji ile çarpan parçacığın ö t e k i yamaçta bulunmak yolunda >>>>>''DAİMA yine belli bi OLASILIĞI vardır''<<<<< bu olasılık elbette çok_zayıf OLsa bile ''asla'' sıfır değildir / < (g.k)     


..

boya sürdüler de üstümüze
yoksa
YOKTUK  (m.e.ö.)

>
<
>


          shocking blue - love buzz (nirvana cover) --------> https://www.youtube.com/watch?v=JAvYUFcRnO4

          -tekzip / tam_tersiymiş lo

          nirvana - love buzz (shocking blue cover) --------> https://www.youtube.com/watch?v=Xm0qjrceeYE

         
          ..

           > eski bi şiirde a r ı n a n ayn'a /

          neşati ;
         -ettik ol kadar ret-i taayyün ki neşati
           ayine-i pür-tab-ı mücellada nihanız

       
           yahya kemal
          -merhum edirne şeyhi neşati diyor ki biz
          saf aynalarda kayboluruz öyle gaibiz /


          neşati
          -ayine OLdu bi nigeh-i hayretinle ab
           billah ne saht ateş-i suzansın ey gönül /


           ..

                                                   ismet özel / ''mistik an''lar''


--->(diyalektiğin negatif hali) ;

çelik teller v baruttan çatılınca iskeletim

şakaklarıma dayanınca güneş

can çekişen bi sansar edasıyla

uğultudan farkedilmez OLunca konuştuğum

kadınların sahiden doğurduğuna

toprağın da sürüldüğüne inanmıyorum

---> (diyalektiğin pozitif hali) ;

nicedir kavrayamam haller içinde halim

demiri bi hecenin içinde eriyor iken gördüm

bi somunu bölünce silkinen gökyüzünü

su içtiğim tas bana merhaba dedi duydum

duydum yağmurların gövdemden ağdığını



/sen OL küçük bi kıvrımdan bi heceden

aşk için bi vaha değil aşka otağ yaratan

sen OL / zihnimde yüzen dağınık şarkıları

bi harfin başlattığı ''yangın ile söndür'' /


YANGIN İLE SÖNDÜR / < birlik ritm-i - varlığın büyük kutupları arasında sürüp giden bi yol c u l u k


her şey ben yaşarken OLdu bunu bilsin insanlar
ben yaşarken koptu tufan / ben yaşarken yeni baştan
yaratıldı kainat / her şeyi gördüm içim rahat
GÖK YARILDI ÇAMURA CAN VERİLDİ

benin büzülmesiyle değil taşmasıyla benden içre benin açığa çıkması v açığa çıkmanın tarihsel ''an'' ile kurduğu temas birlik halinin yarattığı baş dönmesi ile tarihsel an'ın silkelenmesi aynı zamanda BEN'in MERKEZSİZLEŞTİRİLMESİYLE ÖZNEnin ÇÖZÜNMESİ v böylece sanki konuşanın tarihsel an'ı temsili /
           
« Son Düzenleme: Nisan 12, 2019, 03:23:29 ÖÖ Gönderen: cioren1 »