Gönderen Konu: tehlike(li)dir aklın mirascısı olmak (nietzsche)  (Okunma sayısı 5724 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

cioren1

  • Aktif Üye
  • ***
  • İleti: 184
tehlike(li)dir aklın mirascısı olmak (nietzsche)
« : Şubat 27, 2017, 11:24:40 ÖS »

 *Kendi uçurum(un)’a b akar kartal

 Yukarıya <  i ç er i y e > aşağıya

 Daha_dolu d e r i n l i k l e r e halkalanan uçurum(un)’un -buz soğuğu

 ‘ndan kar kristal beyazı

..

(**i ç i n d e çöl- saklayana- pek yazık (!)_ki  -çöl büyür (eğilir bükülür kıvrılır) taş taşı kemirir 
taş taşı / kemirir ısırır çiğner yutar ..
**düalite

..

günümüzde ‘’yetenek < deninen’’ saf hal (*eskinin saf hali) dejenere güç olarak yeniden ortaya çıkar / diğer durumlar(a) -kendinde yeterli gücü bulamayan- bireylerin (birey olarak) duyumsadıkları (bi) eziklik (kalır)
 
(GÜCÜ EVCİLLEŞDİRİP  (bi alet gibi) KULLANMAK İSTEYEN ---- > ->>>>>>‘’her denemeye karşı koymalı’’<<<<<<<  <- ---- onu yeni bi doğa_bilimi şekline sokma girişimlerine izin vermemeli)
ENERJİ .. GÜÇ.. gibi kelimeler / duygulardan (v) bilinçsiz reaksiyonlardan bağımsız ‘’Bİ YETENEK’’ konumunda s a d e c e ‘’kesinlikle doğru şekilde bağlantılar kurulduğunda sorun çıkarmadan işler
/ ketumiyetin ‘’söylenebilir kadarı’’ bilinç’e girer (v) kendini bilinç aracılığıyla açıklar /

*pagan

------------------ > Feragat < - sözü kendi aslına döner / feragat(ın) sözü taşa bile tesir eder - (dinlemeye kabiliyetli olmak)         / Mevlana

..

İradeyi sembolize eden bu çağın sonunda SONUN KENDİSİYLE (uçların büyük) BULUŞMASI kaçınılmaz görünü(yo)r / insan_denilen günden_güne hakikatten uzaklaşmasına rağmen (hakikat) ona yaklaşıyor

/(''tetragrammaton'')/

..

Modern dünya denilen klinik / ZORUNLULUĞUN giyinmek yemek/içmek eğlenmek sahip_olmak duy(g)usal eğilimleri bastırılmak üzerinden BASİTLİĞİN (v) SAMİMİYETİN erdemlerini ortadan kaldırmak üzere kodlardır / basit (v) erdem mükemmelden hiç ayrılmadı

..

-   Bi adam vardır ki kendi neslini hoş eder (insanlar kendilerini hoş ederler) / (ama) başka(larını) hoş etmek başka / - tanrı işidir o iş

-   Hicap (v) perde olmadığı zaman l a r -o zevk- (v) -nur- kendiliğinden harekete geçer

-   Umut (edilen) çürükdür kofdur / işkenceyi uzatır / Mevlana & Nietzsche

-   İlim tahsili ---- > cehaletle savaş (=iç temizliği) t a s f i y e

-   Aşk’dedi ‘’insan tamamen kendinden geçmiş (v) mağlup düşmüş (aşk_)_olsun’’

-   Olanağa karşı_dur (!) olanağa karşı durmak mümkün değildir (o olanağa karşı durmak bi başka olanak hali-dir) / şems
 
-   Zaman mekan kanun şans madde ilk_enerji akıl vb.. / bunlardan ne biri – ne de hepsi kainatın varlığının sebebi olamaz

(hepsi sonuç / yani mevcutdur l a r)kişinin kendi(si) de olamaz KİŞİ MUTLULUK (v) SEFALET KANUNUNA TABİ OLARAK
 ‘’bağımlı’’ / bağımlıol-an asla yaratıcı olamaz

-   Varlığını varlıkdan ayrı bi varlık olarak görme
                                                                                                                      / Mevlana
                                     ..
                                                                      Denizin kasdı

                                                                          -seni kendine çakmek

                                                                (ama) sende
                                                                                           ‘’ben tatlı bi suyum’’ lafından başka bi şey yok
                                     
                                   ..

                          T e r e dd ü t / gönlü incitir

                     >           Deve erkek aslan gibi kuvvetlendiğinde yükün ağırlığına aldırmaz     <

                          T e r e dd ü t / gönlü incitir

                           İNSAN ÇÖP_GİBİ HAVAYA RÜZGARA MAĞLUP( )SA zalimi mazlumdan NASIL AYIRABİLİR / (ancak) PEK      ZALİM  NEFSİNİ ‘tamamen’ MAĞLUP EDEBİLE -ki MAZLUMU ZALİMDEN AYIRABİLE

                                                                                                                            / Mevlana

     (ve) o_gün görmeyeceksin yüksekliğini

         Alçaklığını pek yakından göreceksin o_gün

              Kendi_yüceliğin bi hayalet gibi korkutacak seni

                   O_gün haykıracaksın ‘’HER ŞEY DÜZME’’

-yalnızı öldürmek isteyen duygular vardır -başaramazlarsa kendileri ölen- HORGÖRME SÖZCÜĞÜNÜ TANIDIN MI HİÇ (seni hor görenlere karşı doğru olmanın ağrısını) / ‘’bana karşı nasıl doğru olabilirsiniz  -  kendi payıma sizin haksızlığınızı da seçtim’’ d e m e l i s i n

..

En çok iyilere (v) doğrulara karşı tetikde ol / kutsal yakınlığa karşı tetikde ol – kendisevginin baskılarına karşı da tetikde ol

Unutma ( ! ) HER ZAMAN KARŞINA ÇIKAN EN ÇETİN DÜŞMAN KENDİN OLACAKSIN / KENDİN OLMALISIN ..

                                                                                                                                     / Nietzsche


                                                                                                 *Kendi uçurum(un)’a b akar kartal
                                                                                                  Yukarıya <  i ç er i y e > aşağıya
                                                                                                  Daha_dolu d e r i n l i k l e r e halkalanan uçurum(un)’un -buz soğuğu
                                                                                                  ‘ndan kar kristal beyazı


..


   erdem-i KULLANDIKÇA TÜKETEMEZSİNİZ / YOKSA_TÜKENİR !

..

elif nun - zeytinyağlı yiyemem    --------> https://www.youtube.com/watch?v=pWWIuMigb8E


cioren1

  • Aktif Üye
  • ***
  • İleti: 184
Ynt: tehlike(li)dir aklın mirascısı olmak (nietzsche)
« Yanıtla #1 : Şubat 28, 2017, 10:05:03 ÖS »
   

nice m a ğ r u r kimse vardır / ıstırap zamanları gönlü incinir
-(insanın gönlünde iyi kötü şeylerin hayali önceden kolay görünür DE sonradan güçleşir / ''ABDAL D A N OL' _Kİ KOYUNUN ASLANLAŞSIN .. / abdal kimdir (varlığı değişmiş) ''O''nun değişdirmesiyle şarabı sirke ol-an

..

-                                       IRMAK KENARINDA söğüt (v) insan / F A R K N E R E D E


Irmak kenarında sıralanmış (salkım_salkım) salkım söğütler

Altın d a n (her an rengini değişdirerek) akan akar _

 _su

_ya dallarını batırıp (batırıp)

Suyu(n)

Gidişini
 
Çırpınışını

(v) taşlara çarparak akışını

Seyrederken
 
Yapraklar(ı) bazen suya dalar

-bazen ayrılır

Usul usul salınan ‘’sert bi sabır’’ gibi

Ayakları karada

Yaprakları suda

Gövdesi hem suda hem karada

•   Ne karada bi ağaç gibi suya hasret

        Ne bi su ağacı gibi karadan uzak

•   Hem toprağa iltifat hem suya neş:’e

İnsanlar o nun altına serinlemek için gittikleri zaman kollarını açar onlara / onlardan hiç bi ş e y beklemez
Bi gün büyük bi sel /onu kökünden söküp içine alacak -neşeli bi hareketle sürüklenecek (üstelik) hiç bi ızdırabın izini taşımaksızın
Doğaya uyan şeyler çiçek ağaç kuş taş toprak / onların sabrı insanda yok


F a r k n e r e d e


Kuru bi dal çiçek açabiliyorsa

Ruhunuzun çiçekleri de a ç  a   b    i       l        s           i                  n

Bi ağaç nelerinden yararlandırır (meyvasından gölgesinden yaprağından dalından odunundan..)

Bi ağaç değilsin - istifade ettirişin ondan daha fazla olmalı


F a r k n e r e d e


Bi çiçek için bahçe sahibi / nelere katlanıyorsa

Siz de elinizi incitmek / kalbinizi kırmak – kendinizi üzmek -pahasına da olsa-

Fedakarlıklara KATLANIN _ki

Sizin de çiçeğinizin nazarları çekici ol’ s u n



                                                                           ‘’Bİ AĞAÇ KADAR MÜFİT LMADIYSAN sana yazık DEĞİL Mİ’’



(yapraksızlık yaprağı -tuba n ı n alameti- OL'muş)

..

-Y O K S U LL U K ejderhayı HAKİR Bİ k u r t ç u k / ÇOK_MAL SİVRİSİNEĞİ ŞAHAN EDER



Nefis ejderhasını ölü sanma

Eline imkan geçmediğind e n

(cemad olmu ş d u r)

o da f i r a v u n (u n) imkanı (nı )bul(s)aydı

ırmak bile onun emrinde akardı

/firavunluk davasına kalkışırdı



-Y O K S U LL U K ejderhayı HAKİR Bİ k u r t ç u k / ÇOK_MAL SİVRİSİNEĞİ ŞAHAN EDER


o donmuşken esirindir / kurtulursa (avladığının avı olursun) seni yer


..


kader -kahırda bulunursa üzülme- bu yüzden sermayeni b a ğ ı ş l a r s ı n

ey kavrulan nohut
baharda sefa sürdün
şimdi eziyyet senin misafirindir
onu ''hoş tut''
ta ki misafir şükretsin /
ezeli maksat ''senin teslim olmandır''
tam bi teslimiyete acele et

..

yenen mi s i n / kendine boyun eğdiren

duygularına buyruk verebilir mi s i n

erdemlerine egemen mi s i n

KENDİNDEN ÖTE KURMALISIN SENİ / gövde (v) can dimdik durmalı

sırf ileri doğru değil yukarı doğru da üret(meli s i n) kendini

/ nietzsche



                                                                   erdem-i KULLANDIKÇA TÜKETEMEZSİNİZ / YOKSA_TÜKENİR !


deniz yener kekeç - aman aman bağdatlı ------->   https://www.youtube.com/watch?v=CsixLAS6bkQ






cioren1

  • Aktif Üye
  • ***
  • İleti: 184
Ynt: tehlike(li)dir aklın mirascısı olmak (nietzsche)
« Yanıtla #2 : Mart 01, 2017, 12:35:30 ÖÖ »


Zamanı belli olmayan sahne (de) (o)‘’AN’’(da) // iİnsan_(-denilen alakalılık zorunluluğu-) -kendisi ile alakalı ol-an şeylere ZORUNLU OLARAK önem verir / kendisinden uzak şeylere önem vermeyişi  zorunluluğa köle oluşundandır
_(bu böyledir/

( Erdem kendi kendinin ödülüdür
_bile demem /nietzsche )


Biri sevincinden / biri derdinden ses çıkarır ( halden uzak olanlara o seslerin hepsi bir )

BİRİ BALTA YARASINDAN MUZDARİP – Bİ DİĞERİ NAZLI NAZLI SEHER YELİNDEN

(Her kimin civarında oturursan ‘’bi gün onun yüzünü görürsün’’ / Mevlana  < --------- > insanın en büyük maskesi kendi yüzüdür / Nietzsche )

Ayak kırılırsa n’olmuş / o kanat verir

Zindanda olsan < o kuyunun dibinden -kapı açar-

İster ağaç üstünde ol / ister yar ı n dibinde

Yolda oysa yolcu anahtar nerde / basiretle bak

Onunla bakarsan rahmet olur /

Bi şey bi şeye nispetle kötüdür

                                                                                              (MUTLAK KÖTÜLÜK YOK)

Zehir (v) şeker / birine ayak_bağı birine bağ olur

Yılanın zehri yılan için hayat insan için ölümdür

Deniz derya mahlukatı için bağ bahçe

Kara mahlukatı için ölümdür_
_(bu böyledir/

..güzele (sen kendi gözünle bakma) istenilene -onu isteyenin gözü ile bak GÖZÜNÜ YUM’da gör)_
_(bu böyledir/

Ey musa yılan asa-ya / ey hekim dert devaya benzer mi

Sende o sopa yerine / bi damla meni düşürdün

-de

O güzel bi şahıs oldu

Menin dost (v)ya yılan olurken -o asanın yılan oluşundan niye ŞÜPHELENİRSİN !

ÇOCUĞA BAKSANA / HİÇ o SUYA BENZİYOR MU

Şeker / şekerkamışı gibi olur mu

‘’nedenler o eserlere benzemez / nasıl olduğunu kimseler bilmez’’

Aslan korkusundan ceylan ı n  aklı başından gitti ASLAN MEVCUT / CEYLAN YOK

..

GAYB YOL©U(su)

(akıllı şarabı üzümde aşık ise var ı yok da görür)

Halvette bi görüş ol-an ilim / iktidarından yüz çevirir

Can güzelliğini gören artık / ilme – sözlere itibar etmez -ilim üzerine göz galipdir

Bu yüzden halk dünyaya meyl-eder / çünkü gözleriyle dünyayı açıkça görürler

O ise ilim yoluyla anlatılır (anlatır)

Aşk gizli bi gül bahçesini yağmalamış / kendinden alıp götürmüş

Irmağı gördün mü git ona
Testindeki suyu dök
Su hiç ırmakdan kaçar mı
Testinin suyu ırmağa karışınca
O onda yok olup ondan olur

Aşk gizli bi gül bahçesini yağmalamış / kendinden alıp götürmüş

Duygusal hiç bi tepki ölümü anlayamaz ç. Ölümün kendisi de bi duygu

Aşk gizli bi gül bahçesini yağmalamış / kendinden alıp götürmüş

-suyun ikiye bükülmesi kayığı çeken küreklerin izidir

Aşk gizli bi gül bahçesini yağmalamış / kendinden alıp götürmüş

Bu işte çelişki ‘’beliren işin’’ b e l i r t i s i z l i ğ i n i n silinişi < (BU İŞ’TE) bu işte 


ara not //// Zihin (hemen hemen) herşeyi /kendisi açısından/ anlaşılır olmaya zorlar / kabul edemediğini anlama çabasını ----- > içgüdüsel < ------olarak y a d s ı r (bu değişim doğada basitd i r )


Aşk gizli bi gül bahçesini yağmalamış / kendinden alıp götürmüş

Deniz (v) mavi birbirinin rapatası d ı r birbirine dönüşmüş

Aşk gizli bi gül bahçesini yağmalamış / kendinden alıp götürmüş

                                                                                                      m e v l a n a & w i tt g e n s t e i n & .........
                                                                                                                                                                                                                               
..

düzme değerler (v) uydurma sözler < bunlar ölümlüler için en kötü canavarlar

onlarda yıkım uzun _ süre u y k u d a bekler / sonra gelir üstüne çatı kuranları u y a n d ı r ı r

 (uyandırıp)

               yer

                      yutar

düzmece değerlerin (v) uydurma sözlerin zincirine vurulanlar ( ah ! )

birileri çıksada onları kurtarıcılardan kurtarsa

/ Nietzsche


------------------- > (g) izle d i ğ i n i bil / b i l d i ğ i n i (g) i z l e m e

..

                                                                                          erdem-i KULLANDIKÇA TÜKETEMEZSİNİZ / YOKSA_TÜKENİR !



Pink Floyd - One of These Days  ------- > https://www.youtube.com/watch?v=B2c2gdUYFNM

cioren1

  • Aktif Üye
  • ***
  • İleti: 184
Ynt: tehlike(li)dir aklın mirascısı olmak (nietzsche)
« Yanıtla #3 : Mart 01, 2017, 11:48:15 ÖS »

İnsan _denilen / kendine de canına da zalimdi-r (aşkın fazileti insanı faziletler sahibi etti (fakat) onu fazla dileyen (hem pek zalim hem pek cahil maksadı) bilgisizliğinden yüce bi av yakalamak)

Bilgisizliği ilimlere üstad oldu / Zulmünü adalete rehber etti

..

İnsaf et ki ‘’aşk iyi bi iştir’’                                                      (insaf bidih ki aşk niku karest zanest halel ki tab’ı bed-girdarest tu şehveti hişra lekab aşk nihi ez şehvet ta aşk rah bis’yarest / Mevlana)
                       
(fakat) tabiat onun saffetini bozar

Sen şehvetin(in) adını aşk koymuşsun

Hal bu ki -şehvet ile aşk arasında ne ırak mesafe vardır /

..

YAZGI / kör-cahil ol-an herkesden kendini sakınır (v) SANKİ ŞÖYLE DER

Onu kendime ne diye rakip alayım (gücümü ona karşı kullanmama gerek yok ki) zaten hemen silahlarını bırakacak / ufak bi tehditle dönüp-gidecek (yüzümdeki ifadeye dayanamaz-YENİLMEYE HAZIR Bİ İNSANLA DÖVÜŞMEK UTANÇ VERİCİ

Yazgı kendine rakip seçer pek inatçı (v) dürüst ol-an herkese saldırır

Gücünü rakibine yöneltir
Ateşe dayanıklılık mucius da denenir
Yoksulluk fabricius da
Sürgün ruhlius da
Zehir socrates de denenir
Ölüm ise cato da
-kötü yazgı olmadıkça örnek alınacak üst insan keşfedilemez-
/ seneca

‘’bu aşağılık dünyada meyil ettikçe beni döverek y a r a l a r l a r d ı / onların zulmünden hayra sığınırdım bu yüzden hayra ulaşdım’’ / Mevlana

‘’ ADİL OLURSAN GÖNLÜN EMNİYET İÇİNDE OLUR / HAKİKİ MUHAFIZ ONUN ADALETİDİR ‘’ / Mevlana

..

Acı çekersin ! (çünkü) kendinin farklı olduğunu ZAN-edersin / castaneda

..

İNSANIN ‘’öç’’TEN KURTARILMASI / bence -en yüksek umuda köprü / < BUDUR > / -UZUN FIRTINALARDAN SONRA gökkuşağı / < budur_işte
(kartallara komşu – kara komşu – güneşe komşu böyle yaşar güçlü rüzgarlar ) / Nietzsche

Kin çınlaR bütün yakınmalar ( İNCİNMiŞ BÜYÜKLeNME / SAKLANMıŞ KISKANÇLıK ) yakınanların ÖVGÜLErİ KÖtÜ_NİYeT (v) YARGI-ç MUTLULUğU

CEZALANDIRMA eğilimi güçlü olanların hiç birine güvenmeyin

Her öç düşüncesi gönlü sersemletir

/ Nietzsche

..

Bi hayvan

Yalnız kendi nefsi (v) hayatiyeti için çalışır

Yalnız kndini doyurmak için / başkalarının menfaatine değil

Yalnız kendini düşünmek / diğerlerinin ızdıraplarından değil

Kendi ızdırabından üzülmek

Hassasına malikdir

-   Demek insan_denilen (ASLINDA) başka türlü bi şey

..

pişmanlık uğruna savaşanlar

hem düşman hem dost hem iyi hem fena

-düzenlerden / -tuzaklardan ibaret bi korkunç kurnazlık

İşte adalet -artık hasım olmuş- bi cinnet

Cezalar fışkıran bi menbaa / mefsedef olmuş

Tanrı da en büyük zulmün kahhar bi sembolü mevkiinde kalmış

Hayat < bu güzel kurtuluş

Mutlak adem de aranır olmuş

İnsanoğlu / tatlı rüyalarını zehreden sen (kendin) sin

Fecirleri kapayan / dumanlı gözlerdeki karanlık

Hiç bi ışık kovamıyor

Ona kendi iç aleminin sönmez şafaklarından menfezler açmadıkça

Zindanının bekçisi olmaktan kurtulamayacak

-   Sana ‘’ne güzel bi armağan verilmişdi’’ onu n’aptın – n’pıyorsun ona HALBUKİ NE YAPAMAZDIN !

‘’o’’nun verdiğini şeytanın yolunda harcarken

Dostun verebileceğinden ne hayr bekleyebilirsin

Şuurun sana yar değilse / gayrin öğütlerinden ne uma-bilirisin

Sadakat oranında HAYATIN HİKMETİNİ arayabilseydin

Bi gün -bu kısa yolculuğunun sonunu- esefle görecek

Varlığının manasını başka açıdan bulmaya çalışacakdın

Senden alınmış hiç bi şey yokken
Bütün melakatı mefluç
Bi iskelet halinde ne korkunçsun
Senden daha boğucu zulmet
Senden daha ürküten hayula
Senden daha zalim müntehir
-   Var mı dır

Dünya sayfasına neler yazdın bilirmisin
Ne garip ! / yazdıklarını okuyup-anlamayan
      -        Yine sen değil mi sin
-ah kardeşim / bi küreyi ruhumun takatında bi zerreden hafif taşıyabilirim
Ama senin cürufuna yeter bi vüsata malik değilim
Onun için ellerini göğe açacağın zaman
Birlikde yalvaralım (v)
Semayı baştan başa sarsalım
Mukadder yemişlerin en güzelleri ayaklarının altına dökülüversin
Kollarındaki kudrete duacıyım
O senin takatin(e büyü bi reha güneşi)
Gönlüne ölmez (v) tükenmez aşkı versin
QUOTE ( spitüel )

..

İNSAN < -terimi- / insan kategorisinin (sadece) modern düşünce d e k i olumsal bi özelliği (insan yaşamı (v) düşüncesinde bi yeri yok)
l.strauss > insan bilimi (=) ruh çözümlemesi < lacan

‘’insan da dahil olmak üzere -dünyanın kendisi- dünya içinde bi nesne olmayan bilinç dışıbi bilinç tarafından kurulmuş olduğu düşünüldüğü vakit ortadan kalkar’’

Bilinçdışı dizgelerin iz(n)i /
Özne (ile) özne-l temsilcileri değil bilinçdışı yapısal dizgeler // modern düşüncenin ötesi --- -> insanın ölümü
İktidar(lar) -bi bedenin başka bi beden üzerinde belirleyici eylemi (….. / söyleme dökülmemiş pratik bedenlerin denetimi)
Pratikler < yaşam olayları /  söylem dizgeleri < bilgi yapıları / bilgi < söylem
Bilgi / < ---- söylem (ile) iktidar arasında kendiliğinden hiç bi biçimde kurulması olanaklı olmayan bi ilişki (vardır)
..

Acıklı oyunlar (v) acıklı ağırbaşlılığa
G ü l ü m s e
Bilgelik kadındır ki / savaşçıyı sever
Derler ki ‘’ hayata katlanmak güçtür ‘’
Siz de çıtkırıldım olmayın öyle
-üzerinde bi damla çiğ var diye titreyen gül tomurcuğu ortak bi şeyimiz olmalı
MUTLULUĞU EN İYİ BİLENLER
KELEBEKLER
SABUN KÖPÜKLERİ
(v) insanlar arasında BUNLAR GİBİ OLANLAR ..

..

                                                                       erdem-i KULLANDIKÇA TÜKETEMEZSİNİZ / YOKSA_TÜKENİR !


Dariush Dolat-Shahi - Zahab (Tar and Electronic) ----->  https://www.youtube.com/watch?v=BEBKDupzQcQ


cioren1

  • Aktif Üye
  • ***
  • İleti: 184
Ynt: tehlike(li)dir aklın mirascısı olmak (nietzsche)
« Yanıtla #4 : Mart 02, 2017, 03:44:53 ÖÖ »

  akıldışı/na notlar   --->                                     .                                       <----    / babil kuyusu /tersine kule/



-Başlangıçtan başlamak güçtür / (v) daha geriye gitmeye çalışmamak



-hiç kimse kendisinin bildiği (ama) hepimizin bilmediği bi olgudan söz etmez

-kesinlik DİL OYUNUNDA zaten varsayılır (nesneleri kesin olarak tanımayan kimse oyunu oynamıyordur)

-sorun kuşkunun inançtan sonra gelmesi / inandığın bi şey yoksa kuşku duyamazsın

-ne zaman bi şeyi sınasak / sınamadığımız bi şeyi varsayarız

-yanıldığıma inanabilirmiyim / inancım temelli mi dir  ( yanıldığıma neden inanamam)

-neyi biliyorsam/bilmiyorsam ona inanırım 3.şık yok

-‘’isteyerek’’ kuşku duyabilirmiyim

-bi şeyi bildiğimin kanıtı nedir / en azından bi şey söylüyor olmam değil olmalı (hiç kimse bildiği bi şeyi söylediği zaman
söylüyorluğu bi şey kanıtlamaz)

-biliyor m u ş sunuz gibisiniz

-insanlar daima ‘’bilecek konumda olduğumuz’’ konusunda bizimle aynı fikirdedir

-her uzam noktası -sonsuz uzam için- bi kanıtlama yeridir (mantıksal uzam)

-gerçeğinden ne kadar farklı da olsa ‘’düşünülen bi dünya’’ gerçeğiyle ortak bi şeye/biçime sahip olmak zorundadır
 
-bi şeyin olup/olmayacağını görmek için gözlerimi neyle sınamış olurum

-mavi renge ‘’mavi’’dediğimde k u ş k u l a n m a m ç. Kuşkularımın da bi sistemi vardır

-düalite < her zaman -olmuş olanın- yine olacağının (izlenen) ilkesi

-öğretilen -y a r g ı l a r- (aslında) bunların başka yargılarla bağlantılarıdır < böylece / yargıda -makul- kalınmış -yargının makul olması sağlanmışdır

-her zaman / her durumda bi varsayım (yada) bi kararla yola çıkılır

-bi şeyin bilindiğini söylemek istemek (BİLİYORLUK) dış dünyada olup/biten l e r değil // duyu verisi denenlerin alanında olup/biten l e r dir



Çocuk / Bİ ÇOK ŞEYE İNANMAYI ÖĞRENİR – O İNANÇLARA GÖRE EYLEMDE BULUNMAYI ÖĞRENİR (böylece inanılanların bi sistemi ortaya çıkar) BAZI ŞEYLER SABİT / BAZI ŞEYLER OYNAKDIR // SABİT OL-AN KENDİ İÇİNDE APAÇIK (yada) İKNA EDİCİ OLDUĞU İÇİN ÖYLEDEĞİLDİR /// ÇEVRESİNDE YER ALANLAR TARAFINDAN SABİT TUTULUR

ÇOCUK güvenilir olan/olmayan anlatıcıları (eğer bilebilirse) anlattıklarından çok sonra ö ğ r e n i r




Her şeyden kuşkulanacak kadar i l  e   r    l      e     r         s           e           n              i              z
Herhangi bi şeyden (artık) kuşkulanamazsınız çünkü OYUNUN_KENDİSİ ‘’kesin l i ğ i’’ varsayar

/wi tt genstein



BUDAK

Kaba ağaç dalı/budağı ile gürler

Oniki gül bi budakda

Ko desinler şah budağın bağı var

(gözünü budaktan sakınmaz)

Mal malı yerse mal dal/budak olur

‘’hiçkimse ne idiğün bildin mi -bu rumuzun sırrına- erdin mi’’

/ hacı bektaşi veli

Bi çeşmeden akan su acı/tatlı olmıya
Edepdir bana (y)(v)ermek / bi ula d a n sızarım
/ yunus

i ş l e r vakitlerine t a b i (---) l e r / (yani) rehinli (---) l e r / Mevlana


..

                                                                       erdem-i KULLANDIKÇA TÜKETEMEZSİNİZ / YOKSA_TÜKENİR !



hannah williams - work it out ------> https://www.youtube.com/watch?v=JBdSZIZjUsk

cioren1

  • Aktif Üye
  • ***
  • İleti: 184
Ynt: tehlike(li)dir aklın mirascısı olmak (nietzsche)
« Yanıtla #5 : Mart 03, 2017, 12:29:15 ÖÖ »

İnsan (neden) psikolojik güvenliğe önem verir / insan ın benim < i > (en) çok önemli dir

Benim evim – benim param – benim mutluluğum … / benim benim benim benim benim BEN BEN BEN BEN BEN BEN BEN < (-PSİKOLOJİK OLARAK >tam< bi GÜVENDE HİSSETMEK )

-------------------------------------------------------  >  GÜVENDE HİSSETMEK < yok olmayacak/olunmayacak bi şeye sahiplik duyusu /

ö. / Asya dünyasından bi kişinin (((kuvvetli))) bi reenkarnasyon inancı varsa ( N’OLURSA FARKETMEZ ) / artık bu yaşamınızda RAHATLIKLA sefil o L  a B i L i R // reenkarnasyon inancı ona BU ÖNEMSİZDİR ŞU ÖNEMLİDİR duygusunu vermişdir

/ rahatlıkla sefil olması n ı > rahatlama(sı)nın >>>> (geçici_) dünya<<<< sında kurmuş olur///  eninde-sonunda KALICI Bİ ŞEYE KAVUŞACAĞI İÇİN

GÜVENLİK / bi şeye SAHİP OLMAKDIR ‘’tutunabileceği dayanıklı bi şey’’ / sonunda yok olabilir (ama) (ŞU AN İÇİN -orada-dır) < kalıcılık (hissedilip) SİMGELEŞDİRİLİR

GÜVENLİK / tutunmak sarılmak bağlanmak ………………..BEN…………………….. ( /

Gelecek_olarak_beklenenin yerini  --- > ŞU ANDAKİ ‘’duygu’’ a l ı r (otomatik olarak kötü bi şeyin geleceği hissedilirse otomatik olarak -kendini kötü hisseder-)

-yaşamın(ın) iyi olacağına odaklanmak / hayal kırıklığına – acı deneyimine Bİ TEPKİDİR ( doğal olmayan hal-ler )
‘’her şeyin sonu ÖLÜM sadece önümüzdeki on yol elli yıl içinde güvende olmak istersiniz HEPSİ BU KADAR’’

-Bİ ŞEYE İNANIRSINIZ (o şey neyse o-na) ç. -----------------> HENÜZ HİÇ Bİ ŞEY BİTMEMİŞDİR



------------------------------------------- > Ö LÜ M Ü N avcı OLDUĞU Y E R D E HİÇ Bİ ŞEYİN önemi yokdur – /castaneda



Hiç bi şeye güven(é)memek (gözleme dayanmaz) yüzeyseldir / ÖYLEYSE gerçek temel bi güvenlik yok ise ----- > psikolojik anlamda yarın varmıdır

--------O zaman tüm ümit ortadan kalkar / sevgi bütünsel şuurdan bi sapmayla ayrılır

Güvenliğin olmaması (diyememek) < güvenliğin olmaması fikridir  / bu fikre_dönüşüm alınan eğitimin geleneklerin vb nedenidir < şeyleri olduğu gibi görmeye itirazın bi parçası


GÜVENLİĞİN OLMADIĞINI GÖRMEYE ÇALIŞIRSANIZ < ORTADA KENDİNİ KORUMAKİ İSTEYEN Bİ ŞEY VARMIŞ GİBİDİR (BEN/LİĞİN ORADALIĞI benlik oradaysa güvenlik ister) bu ise güvenliğin olmadığına direnç oluşdurur / //// güvenliğin olmadığı (sadece) bi fikir olarak kalır

Kişi kendi aptallığını hiç görmek ister mi !


‘’benlik duygusu var olduğu sürece / benlik kendisinin mükemmel olduğunu söylemek zorunda-dır’ /


G ü v e n s i z l i ğ i g ö r m e k /

O anda -güven veren bi şeye tutunmak- BU EVE TUTUNUYORUM ‘’işte güvendeyim’’ < --------- bi gurur < Bİ GURUR / sahipleniş içinde fiziksek (dolayısıyla) psikolojik bi güven duygusu O L U Ş U Y O R
Sanki -GİDECEK Bİ YER GİBİ-
(AMA) ‘’dışarı çıktığımda öldürülebilirim’’ her şeyi kaybederim / bi deprem olabilir her şey gider < ALGILAMANIN güvenlik konusundaki eylemi !

‘’her şey her şey hakkındaki imge(niz)dir < onunla GÖRÜ r s ü n ü z ‘’

…….yönelik işlevlere göre / resim -imge – çıkarım GÜVENİRLİĞİ (güvenirliği ile) gerçekmiş gibi sunar / SÜREKLİ BESLEYİCİ Bİ DÜŞÜNCE

HER ZAMAN O R A D A HER ZAMAN GERÇEKmişGİBİ / herşey oradalığa göre gerçek olarak GİBİ durur

Bu durumda her şey bu duruma bi kanıt olur (v) artık     K E N D İ M İ M      ( v )     GÜVENLİĞİMİM dir é HİÇ Bİ KANIT HİÇ Bİ İŞE YARAMAZ / (olanaklılığın bi tür tepkisi sözde kalır) < ---

B E N < ----- bu  fikir d i r

Bi şeye inanırım /

GÜVENLİĞİMİN -bendeki bi imgede / resimde(simgede) bi çıkarımda // bi fikirde yattığını hissettiğimde onu SOYUTMA(n)MIŞ Bİ ŞEY OLARAK ORTAYA KOYMAMIŞ OLURUM

Bi şeye inanırım /

O zaman soyutlanmış ol-an şeyi algılanabilir bi gerçekliğe indirgemiş olurum

İNANÇ < ben-in işleyişi /

‘’ben bi doktorum’’ < doktor kavramı ‘’bi sonuç:’’ onun çeşitli şeyleri yapabileceği anlamında ‘’doktorluk BEN-İM inancımdır / sürekli olarak bu durumu sürdürürüm şeklinde davranırım (doktor olduğum şeklinde bilgiye deneyime günlük_eyleme dayalı bi kavramım var)
Burada (asıl anlamında) gerçek ol-an nedir ? / eğitim bilgi günlük_eylemler < hepsi bu -gerisi sonuç (GERİSİ ben BAŞKA BİRİSİNDEN ÇOK İYİYİMDİR) / ‘’sürekli’’ bi meşguliyet / ‘’asla yalnız olmayacağım’’ gibi bi izlenim // korkudan eylemsizlikden yalnızlıktan SAHTE bi KAÇIŞ (bi şeyle meşgul olmak meselesi)

İnsanlar için meşgul olmak çok önemlidir ! MEŞGUL Bİ ŞEKİLDE K O Ş U Ş U R L A R -bi ev hanımı sürekli meşguldür (o işi ondan alırsanız ‘’…….lütfen !’’ der)
-   Bi keresinde tv de zihinsel açıdan son derece rahatsız bi kadın görmüştüm / bu durum elektro-ansefalogramda rahatlıkla görülüyordu (ama) kadın bi takım aritmetik hesaplar yapmakla meşgulken elektro-ansefalogram tamamen düzgün gidiyordu KADIN HESABI BIRAKDIĞINDA alet yine çılgına dönüyordu KADIN BEYNİNİ DÜZGÜN ÇALIŞDIRMAK İÇİN SÜREKLİ Bİ ŞEY YAPMAK ZORUNDAYDI

İNSANIN KENDİSİNİ bi tür makineye indirgemek Bİ TÜR KENDİNİ ADAYIŞDIR !

ç. Uğraşmada GÜVEN vardır / bi tür DÜZEN vardır
GÜVEN Bİ TÜR ‘’MEKANİK_DÜZENİ’’ İSTEMEK (mekanik düzeni geleceğe yansıtır < SÜREKLİ BUNU İSTER)

E Ğ E R

Bİ BIKKINLIK OLURSA

BIKILIRSA <

BU NOKTADA GURULAR DEVREYE GİRER

Krisnamurti & David bohm & David shainberg

..




-tavşan bi mersin ağacının içine saklanmışdı / DOĞA GÜNLÜK DENEYİMİMİZDE YAŞANAN HİÇ Bİ ŞEYE BENZEMEZ /oreilokhe
..

‘’kendi zincirlerini çözeceklerine diğerlerinin azatçısı oluyorlar’’ / Nietzsche


..

                                                    erdem-i KULLANDIKÇA TÜKETEMEZSİNİZ / YOKSA_TÜKENİR !




DANiLO DiPRiZiO - Nagual --------------------> https://www.youtube.com/watch?v=epeyGWbm8yc




cioren1

  • Aktif Üye
  • ***
  • İleti: 184
Ynt: tehlike(li)dir aklın mirascısı olmak (nietzsche)
« Yanıtla #6 : Mart 03, 2017, 03:18:41 ÖÖ »

E Ğ E R

Bİ BIKKINLIK OLURSA

BIKILIRSA

BU NOKTADA GURULAR DEVREYE GİRER

//

‘’beynin kararsızlığından kaçış’’
Mekanik süreçde BEYİN güvende hisseder / o mekanik süreç bozulursa/bozulduğunda  g ü v e n s i z d i r
/bi mekanik süreçten bi başka mekanik sürece geçiş ‘’YENİDEN’’ ‘yeniden’ ‘’YENİDEN’’ y e n i d e n
/ eğer bu süreci fark ederse !
F A R K ETTİĞİNDE DE MEKANİKDİR ( oradan çıkmak mı / korkmamak mı! ) ç. (AMA) En_anlamlı /en_emin EN GÜVENLİ / EN KOLAY yol

-O MEKANİK HAYAT ANİDEN DURSA-BU KORKUTUR  !-

TEHLİKE(ş)U /

Birden herşey yıkılıyor !!!!!

-(beyin daima tam bi düzen ister-yoksa düzgün ç-alışamaz)
Mekanik olanı kabullenip / felaketle sonuçlanmayacağını umut eder
İLKİN -BEYİN- BU MEKANİKLİĞİN -BU DÜZENLİLİĞİ GETİRECEĞİNİ- BİLEMEDİ (bilmeden kabul etti)
İşe masum bi şekilde başladı (şimdi ise ‘’düzensizlikden’’ tuzakdan çıkmak istemiyor) daha fazla düzensizlikten K O R K U Y O R !
BEYNİN BU MEKANİK DÜZENE İHTİYACI VAR (aksi takdirde ya_Ç A L I Ş M A Z s a m diye_korkuyor)
-ilkin öğrendiği ‘sana SÖYLENENİ yap’ diye eğitildi (yaşadığı hayatı yaşaması için bilinçaltında şartlandırıldı)
Şöyle diyor ;
‘’Bi düzen – bi inanç -bi UMUT SAĞLAYAN bi şey buldum’’ BENİ RAHAT BIRAKIN !
 Korkusu ona (ama) hayat onu rahat bırakmayacak (v) KORKUSU ONA BAŞKA MEKANİK ALIŞKANLIKLAR BULACAKDIR
‘’BEYİN -YIKILAMAYACAK Bİ MEKANİK DÜZENE (ç) ALIŞTI’’ < -------------- BU / mantığa uygundur

‘’bi adam 13.cü kitabımı yeni yayınladım’’ demişdi / BENİM BU BİLGİYİ ALIŞIM -onun için çok önemliydi
(insanlar arasında farklı etkileşimler uyanır SÖYLEDİKLERİM/SÖYLEDİKLERİ hep daha önce OLMUŞ/OLANLAR hakkındadır KİM OLDUĞUMU / KİM OLDUKLARINI -size/bana- GEÇMİŞİMİ/GEÇMİŞLERİNİ kullanarak ANLATIRIM/ANLATIR(lar)
13.cü kitabını yazan adam (hakkında ne düşüneceğimi) önceden hazırlamışdı / yoksa hakkımda ne düşünürdü ! (çünkü o hep böyle yaşıyordu)
Böylece insan_böyledir oyununun -insan sorununu- hiç bi ideolojik eylem hiç bi bilim bilim_insanı da çözemez (çözücüde aynı sorunun parçası)

Endişe < kök / ENDİŞENİN KÖKÜ (beynin vahşi düzensizliği)
Arddaki dağda /
Karmaşa
Keder
Çatışkı
Şiddet
(v) arddaki dağda(N) ‘’Bİ ÇOK İNSAN’’ gurular rahipler (v)b. (v) binlerce kitap (hepsi)
Sorunları çözmek için / farklı yollar sunar
YENİ Bİ ÇÖZÜM !
YENİ Bİ YÖNTEM
/ bunun binlerce yıldır süregeldiğine eminim
Şunu yaparsan daha iyi olacaksın bunu yaparsan daha iyi olursun (hepsi)
İnsan _denilen DEĞİŞMEMEKDEN büyük bişey elde etmiş DE onu koruyor sanki /
DEĞİŞMEK İSTİYORUM /BU DEĞİŞİKLİĞİN NASIL OLACAĞINA DAİR PLANLAR YAPIYORUM
Ama _ gözden hep kaçan PLANLAYAN da aynı planlanan da / değişmek isteyeni de DEĞİŞİME DİRENEN ben YARATIR
( BEN HEP ESKİ ) batı cephesinde her zaman yeni bişey yok haliyle  (böylece)
Eski daima yeniyi fetetmede
Yüz milyonlarca kere söylendi / şunu yap – bunu yap değişeceksin (yapmaya çalışıldı (ama) merkez hep aynı (eski) AYNI BEN
DEĞİŞMEK İSTEYEN HER KİMSE < bunun daha önce hiç olmadığını hisssssssssssssssssssseder
----------------HİÇ………………………………………. Evet !


Bi kitabı okurken deneyimim bütünüyle farklıdır (AMMA(v)LAKİN) deneyimleyen aynı


Biri bu ------------------- > aynı BEN
Sorun yaratan değişiklik yapmaya çalışan şeyin yerine konuluyor ‘’AYNI BEN’’
YENİYE GÖRE YAŞAYACAK OL-AN BEN hala AYNI ESKİ BEN

HASTA ‘’DR BANA YARDIM EDECEKDİR DER’’ (ama) …..görürüm ki dr da AYNI ben 😊 / benim gibi bana yardımcı olamayacak

Başka bi guru < --------------------------
 ……………………………………………………………………………..SONUÇDA ONLARIN HEPSİ İNSAN

YENİ Bİ GURU / ESKİ Bİ GURU = AYNI 😊

Unutma / hepsi insan (AYNI BEN)


‘’kendi zincirlerini çözeceklerine başkasının azatçısı oluyorlar’’ / Nietzsche


..

                                                    erdem-i KULLANDIKÇA TÜKETEMEZSİNİZ / YOKSA_TÜKENİR !





İBRAHİM TATLISES - doktor hasta ben hasta ------> https://www.youtube.com/watch?v=33B4--OD5Vg

cioren1

  • Aktif Üye
  • ***
  • İleti: 184
Ynt: tehlike(li)dir aklın mirascısı olmak (nietzsche)
« Yanıtla #7 : Mart 03, 2017, 05:44:43 ÖÖ »
 


‘’ben’’ ışığı başka yere tutup  ----->  hiç görmediği şeyi -‘gördüğünü varsaydığı şeyin konumuna sokuyor’- /

..
DİLDEKİ ZORLUK ‘ister/istemez’’ BEN DENİLİYOR/DEDİRTİLİYOR (dil BEN dedirtiyor)

DİL-İN BEN D E N NE KASTETDİĞİ BELLİ DEĞİL

‘’demek ki -kök ben’’ / --- > BEN nasıl BEN olmam !!    (?)

‘’..ben bi sinir hastasıyım (v) ben-i iyileştirmek için bi başka sinir hastasına gitmeyeceğim..’’ / diyen bi adam var (sa) hiçbi yetkeyi kabul etmez ç. Bu düzensizlikten yola çıkarak bu yetkeyi y-aratan kendisidir (ama) buda -ne yapmak gerektiğini bilen birinin umudundan fazla bi şey değil- SANKİ başka birinin bana n’apmam gerektiğini söyleye-bileceğini var/sayarak bu kaosun BEN-i(N) için çok fazla olduğunu his-ederim’’

Düzensizliğin kendisi -yetke ihtiyacını- (aslında) insanlar arasında -düzensizliği düzeltmek için- ihtiyaç duydukları izlenimiyle (yine onlara yarattırır)
(yetkeyi reddederek sağlıklı düşünmeye başlarım / artık ben bi sinir hastasıyım)

BEN bi sinir hastası

yım

sinir hastası olmama rağmen onu bulabilecekmiyim (sinir hastası olduğumu bildiğime GÖRE) n’apayım / yaşamımdaki doğru eylem nedir _ki /    ‘’NE DİYE_BİLİRİM_Kİ’’ 

öyleyse DOĞRU EYLEMİN NE OLDUĞUNU SORMAYACAĞIM /

ARTIK / ŞÖYLE DİYE_BİLİRİM -------------------------------- > ZİHNİMİ SİNİR HASTASI OLMAKTAN ÖZGÜRLEŞDİREBİLİRMİYİM
 
Kudüs e roma ya gitmeyeceğim

Dr.lara gitmeyeceğim
 
‘’ç. artık çok ciddiyim’’ son derece ciddiyim (bu -BEN-İN değil BEN-İM hayatım)

‘’kendi adıma bulmaya yoğunlaşdım’’ / çok daha fazla enerjim var / bunun için kimseye başvurmam

---------------------------  >     OL-AN a karşı AÇIK_OLMAK < elimde ol-an yalnız bu

Öyleyse bu kişi n’apacak / tüm yetkeyi reddetmiş (sosyal disiplinin ahlaksız olduğunu görmüş) / bana n’apmam gerektiğini söyleyemezsiniz – öyleyse size bi arkadaş olarak gelirim (v) birlikde keşfedelim derim (ç. sizde bende ciddiyiz)

Bakalım nasıl / ( du bakali n’olacak )

Biri / ‘’birlikde çalışabiliriz’’ der

Hayır / dikkat edin / birlikde çalışmıyoruM/çalışmıyoruz

BİRLİKDE inceliyoruz / BİRLİKDE ÇALIŞMAK işbirliği demek

Ben işbirliği yapmıyorum / sizin de benim gibi olduğunuzu söylüyorum

İşbirliği yapamayız / ç.sizde benim gibi karmaşa_içinde sefil mutsuz (v) sinir hastasısınız

-birlikde inceleyebilirmiyiz ?

-ikimizde nevrotiksek nasıl inceleyebiliriz /

-ilkin hangi açıdan nevrotik olduğumu göreceğiM (BEN herhangi bi yerden gelen olarak ne açıdan nevrotik / dünyada yaşayan herkes nevrotik ben-de onlardan biriyim DÜNYA BEN(im)DİR BEN DÜNYAYIM ÖYLEYSE KİMSEYE DANIŞAMAM

------------------------- > Şimdi BEN yani HERHANGİ Bİ İNSAN

NEVROTİKLİĞE BAKABİLİRMİYİM

ARTIK KENDİ NEVROMU / NEVROTİKLİĞİMİ GÖRMEK OLANAKLI MI

BEN-İ NEVROTİK YAPAN NEYDİ --------------------------------  > (bana verilmiş her şey) / BEN-İ ben_yapan herşey

Bilincim kendini tüm bunlardan arındırabilir mi

DÜŞÜNCE ben-im NEVROTİKLİĞİMDİR < böylece bilincim o anda neyse o düşüncedir

( 5 yada 10 milyon yıl önce başlamış / başlangıçtan bu güne kadar her nesilde üstüne konmuş onca ş e y ------- > İNSANIN BİLİNCİ yani ‘’BEN’’ < BUNUN TÜMÜNÜ ele alıp ona bakabilirmiyim üstelik bi sözcük bi şeyin kendisi değildir /bi şey bi şeyin neliği değil ne değilliği/

Meseleye SÖZCÜKLER OLMADAN BAKABİLİRMİSİN ? (bu olanaklı mı)

Biliyoruz / SÖZCÜK -ŞEY DEĞİL (sözcük bi düşüncedir)

(v) insan olarak -bi nevrotik-olduğumu kavrarım

ÇIKARIMLARDA -ANILARDA YAŞAYAN OLARAK bi nevrotik

‘’bi inanca -inandığınız şeye- bakabilirmisiniz / inandığınız şey ona inandığınız için bi GERÇEKLİKDİR /


SÖZCÜKLER  -  RESİMLER  - GERÇEKLİK


------------------------------> Gerçekden inanıyorsam ona nasıl bakacağım <-------------------------------------------------

                                   Shainberg – ‘’ siz bana tanrı inancıma bakmamı söylüyorsunuz’’

Krisnamurti – ‘’neden inanıyorsunuz /bunu sizden kim istedi – tanrıya neden ihtiyaç var Bİ ATEİST OLDUĞUMDAN DEĞİL size soruyorum’’
                                   Shainberg –‘’eğer inanıyorsam benim için tanrı oradadır’’
 
Krisnamurti – ‘’o zaman bi inceleyiş söz konusu değil / konu kapanmışdır – kendiniz engellediniz – KAPIYI KAPATTINIZ ‘’

                                   Bohm – zihin bi gerçekliği nasıl oluşdurur / şeylere bakarken onların gerçek olduğunu DÜŞÜNEBİLİRİM / bu bi yanılgı olabilir (ama) ortaya çıktığında gerçek gibi) dolayısıyla beyinde GERÇEKLİĞİ İNŞAA EDEN söz(cük)dür// sonrasında herşey BU YAPIYA İŞARET EDER

Krisnamurti – O GERÇEKLİĞİ (doğa dışında) yaratan nedir / düşüncenin yaratmış olduğu herşeyin bi gerçeklik olduğunu söyleyebilirmiydiniz

                                    Shainberg & Bohm – doğayı düşünce yaratmadı (elbette yaratmadı) / düşünce doğayı betimler diye-bilirmiyiz ( ? )

..devam edecek /

..


‘’kendi zincirlerini çözeceklerine başkasının azatçısı oluyorlar’’ / Nietzsche


..

                                                    erdem-i KULLANDIKÇA TÜKETEMEZSİNİZ / YOKSA_TÜKENİR !



 Booker T & The MG's - Time is Tight  (HQ)   --------->  Booker T & The MG's - Time is Tight  (HQ)







cioren1

  • Aktif Üye
  • ***
  • İleti: 184
Ynt: tehlike(li)dir aklın mirascısı olmak (nietzsche)
« Yanıtla #8 : Mart 04, 2017, 12:42:12 ÖÖ »



(*Şiir – *hayal_gücü ) <----- düşüncenin üretmiş olduğu (*BU_ YANILGIDA) -gerçeklikdir- ///  Ş i i r doğayı b e t i m l e (y e b i l i) r /

..

….onu beyin yapmış olsada ‘’masa gerçekdir’’ / DÜŞÜNCE GERÇEK Mİ ! /

Bi aşamada da ORTADA BULUNMAYAN GERÇEKLİKLER OLUŞDURMAYA BAŞLARIZ ( düşünce gerçek mi ! ) /

karanlık bi gecede GÖLGELER orada olmayan gerçeklikler oluşdurur -ORDA BİRİMİ VAR- ? <-----  ona o gerçeklik duyusunu kazandırmak (v) o gerçekliği oluşdurmak için DÜŞÜNCENİN YAPTIĞI ŞEY NEDİR / O GERÇEKLİĞİ ortaya çıkarmak (yaratmak için) DÜŞÜNCENİN YAPTIĞI ŞEY /

Bi kez BU GERÇEK < L İ Ğ İ  / oluşdurursanız YANILGI hızla kendi(si)ni (v) çevresini muhteşem bi yapı olarak inşaa eder


---------------------------------------------------------------------------------------DÜŞÜNEN / DÜŞÜNCEDEKİ GİBİ Bİ FARKINDA OLUŞ MU DUR

-Düşünce bu kendi hareketinin farkında mı----------------------------------------------------------------------------------------------

---------------------------------------------------------------------------------------kendinin farkına varan düşünce mi / -------------


KENDİNİ BİL D E K İ (kim ?) / kendinin bil / diyen (ile) kendini bilecekol-an aynı ben mi d i r 



Düşünce mi düşünüyor / ben (i) mi düşünüyor / benden mi düşünüyor (düşünce ile ben arasında fark (v)ya aynılık ne)

Hiç bi şey düşünülmediği zaman -düşünce sabit bi şey değil mi- (yoksa) HİÇ Bİ ŞEY DÜŞÜNMEYEN de M İ  DÜŞÜNCE

-demek ki düşünce SABİT Bİ ŞEY DEĞİL /


Düşünce (düşününce) düşünce < s ö z c ü ğ ü n sabit bi anlamı yok / S Ö Z C Ü K DEĞİŞEBİLİR

-BİLİM ADAMLARININ -dediğine- GÖRE
Bi nesne mikroskop altında i n c e l e n d i ğ i n d e  -nesne- D E Ğ İ Ş İ M geçirir (yani kısaca DEĞİŞİR) D E Ğ İ Ş M İ Ş D İ R (artık O NESNE O NESNE DEĞİLDİR) / hala GÖZLEMLEYEN aynı BENse

-KUANTUM TEORİSİNDE -nesne-
Gözlem olgusundan AYRI Bİ ŞEKİLDE SABİTLENEMEZ

-PSİK(o)ANALİZ -sürecinde de
Hastalar OTOMATİK olarak değişir



KRISNAMURTI  / ‘’ hastayı unutun -hasta sizsiniz-‘’




Düşünce kendi(si)nin farkına vardığında n’olur !

Yapan kişi -yaptığı şeyin-farkında olabilir mi !

(bi vazoyu / şuradan --> şuraya -götürebilir- < bu hareketin farkında olabilirimbu çok basit d i r // düşünce kendi_kendisinin – kendi hareketinin – eyleminin – yapısının – doğasının y.arattığı şeyin -dünayada yaptıklarının farkında olabilir mi!)



İNSANLAR NEDEN ŞU ANDA YAŞADIKLARI GİBİ YAŞIYORLAR (neden değişmiyorlar ?)



İnsan koşullarını (v) yaşam tarzını d ö n ü ş d ü r ü r (ise) kendisini -ekonomik olarak çok zor durumda bulabilir- / < -- NESNEL GÜVENSİZLİK (gerçek güvensizlik)


K E S İ N L İ K L E FARKLI B İ DURUMDA O L U R


ÇÜN KÜ bu (bütünüyle akımın dışında olmak) (V) yalnız olmak d u r u m u n d a kalmak demek-dir





                                                                                                                                  ----- > İNSANLARIN BUNA DAYANIP DAYANAMAYACAĞINI SORUYORUZ < -------




DİĞER ŞIK daima BÜTÜNLE Bİ ARADA olmak DIR < ------- sürü içgüdüsü --- > (insanlarla birlikde ol yalnız kalma / onlar gibi ol onlarla birlikde Bİ AÇIDAN HER ŞEY REKABETE DAYANSIN ‘’ben senden daha iyi’yim'’ (v)s .. ///////////////////////// <--------------------Hepsi bu

Toplum bize -sahte bi- birlikdelik duy(g)usu verir <


-Öyleyse insanların kendilerini KÖKLÜ Bİ BİÇİMDE DÖNÜŞDÜREMEMELERİNİN ana sebeplerinden biri /
Bi gruba
Bi sürüye
BELİRLİ bi şeye ait olmaları
(v) yalnız kalma korkusudur

(bu yalnızlıkdan hareket ederek (BUNA ! ) dayanabilirseniz…………. / diğer türlü ‘’asla’’)

KRISNAMURTI  -‘’ bi FBI çalışanı ile konuşmuşdum / (beni görmeye gelmiş) -dedi ki ‘’neden sürekli yalnız dolaşıyorsun / neden bu kadar yalnızsın /seni tepelerde tek başına yürürken görüyorum N.E.D.E.N. ‘’
(BUNU  çok rahatsız edici bulmuş) ‘’

…devam edecek


..


‘’kendi zincirlerini çözeceklerine başkasının azatçısı oluyorlar’’ / Nietzsche


..

                                                    erdem-i KULLANDIKÇA TÜKETEMEZSİNİZ / YOKSA_TÜKENİR !



yoko ono -kiss  -------------------> https://www.youtube.com/watch?v=aasdAIhGOv8

cioren1

  • Aktif Üye
  • ***
  • İleti: 184
Ynt: tehlike(li)dir aklın mirascısı olmak (nietzsche)
« Yanıtla #9 : Mart 04, 2017, 05:42:25 ÖÖ »

-bilmediğimiz bi sefalet türüyle yüzleşmektense / (zaten biliyor_olduğumuz bi sefalete bağlı kalmayı ..-                d e r i n boş lu k

) üstelik BAŞKALARI da OLUNCA  g ü v e n de s i n dirliği

/s i z i n l e ilgilenenler olacak (-------)  -annenizin ilgilendiği gibi bi t a t l ı l ı k l a-  (--------) destekleneceksiniz


ilkin herşeyin iyiye gideceği his-edilir

çünkü / topluluk g e n i ş d i r – (v) daima ne yapmak gerektiği bilir

DERİN DUYGU ( örneğin kilise / - kilise bu duyguyu verebilir (-neden olmasın !)

-   Şu hayvan resimlerine BAK ı n / daima sürü halinde dolaşan hayvanların resimlerine     -

İnsan resimlerinde ‘’insanın’’ TOPLULUKDA ARADIĞI ŞEY ‘’bütün d e n’’ kaynaklanan bi destek di r


Elbe tt e

elbette / içinde (-----)‘’belirli’’ bi g ü v e n l i ğ i bulacağınız(-----) YALNIZLIKTAN BAHSEDİYOR olabilir/mi/ ( ? ) s i n i z – (bu yalnızlık -sahte- bi güvendir)

BENCE ; ‘’insanlar toplulukda bi güven
lik arar’’ / BENCE DE ; ‘’bu -yalnız_kalmak korkusundan doğar’’

KRISNAMURTI / -yalnızlıkda (bütünüyle) güvende olabilirmisiniz !

Bi -güvenlik duy(g)usuna SAHİP_OLMAK_GEREK
tiğini his(s)etmek /
(ama) öyleymiş_gibi d ü ş ü n ü l ü r

Bi insan kendini d ö n ü ş d ü r ü r (ise) y a l n ı z l a ş ı r (bu bi soyutlanış değil) / pekala zeka n ı n başka bi şekilde işleyişi (neden) olmasın

Birlikde_olmak / kendini_topluluk (ile)_ö z d e ş l e ş d i r m e k -TOPLULUKLA KALMAK- < ------- ORADA / ne_var ?
Topluluk ben(im)dir -ben topluluğum <------- bu-------> kendim i l e işbirliği yapmak GİBİ

Bi toplulukda değil s e m / NEREDEYİM ?

Burada (psikolojik olarak) varoluşumun / varlığımın toplulukla olmakla ifade bulduğunu his(s)ederim

Topluluk olmazsa -ben bi hiç i m-(dir)

ASLINDA ‘’ben-dir’’>TOPLULUK>(yoksa) ol-an -YALNIZLIK KORKUSU- /

yalnızlık t ü m b u n l a r d a n soyutlanmak o l a r a k tercüme_edilir ------ > evren(sel)den soyutlanmak

TOPLULUK / < EVRENSELMİŞ GİBİ DÜŞÜNÜLÜP > ! < sanki_varlığımın (evrensel) temeli-miş gibi davrandırır

d-emek ‘’hakiki anlamıyla’’ y a l n ı z l a ş ı l ı r s a evren(sel)den soyutlanmış olunmaz <----- (yanlı evren s e l lik kavramından da özgürleşilir)

‘’yalnız olmak’’ < ----- BİLİNENİN (sonsuz_karmaşa-keder-umut/umutsuzluk-uğraşı(p)/didinmek akımının) DIŞI



D I Ş AR I Y A adım A T M A K !                                                               ‘’ölmeden ölünüz’’ ‘ é



Geleneğin yükü
-Topluluk/ gelenek
-Bilgi
/topluluk / gelenek > (her kesin katkısıyla oluşdurulmuş) BİLGİ_YÜKÜ demekdi/
GELENEĞİN YÜKÜ
-NÜ HİÇ- TAŞIMAMAK ( sa! )

KRISNAMURTI / ‘’yalnız olmak’’ TAM Bİ ÖZGÜRLÜK DEMEKDİ R -bu özgürlüğün olduğu yerde KAİNAT VARDIR
Ah dostum ah .. tam bi karmaşa içinde (mutsuz sefil hırslı kıskanç haset_dolu) ol-an l a r ı n evreni olduğu nasıl söylenebilir
KAİNAT TAM Bİ DÜZEN

BOHM / ‘’evet’’ yunanca d a ‘’kozmoz’’ ‘’düzen anlamına gelirdi’’ (v) ‘’kaos da’’ bunun tam tersi d i r

KRISNAMURTI / kozmoz DÜZEN ANLAMINA GELİR -bizim içinde yaşadığımız TAM Bİ KAOS

devam edecek /

..


‘’kendi zincirlerini çözeceklerine başkalarının azatçısı oluyorlar’’ / Nietzsche


..

                                                    erdem-i KULLANDIKÇA TÜKETEMEZSİNİZ / YOKSA_TÜKENİR !



C.W. Stoneking - The Love Me Or Die --------> C.W. Stoneking - The Love Me Or Die



cioren1

  • Aktif Üye
  • ***
  • İleti: 184
Ynt: tehlike(li)dir aklın mirascısı olmak (nietzsche)
« Yanıtla #10 : Mart 04, 2017, 07:45:18 ÖÖ »

‘’insan en çok kendisiyle karşılaşmaktan korkar’’

..

‘’ben in yaptığına bak / ben kaosun içindeyken -evrensel bi düzen olduğunu nasıl düşünebilir’’

ORTADA DÜZENSİZLİĞİN OLDUĞU (ama) İÇİMİZDE >mükemmel bi düzen< in bulunduğunu SÖYLEMEK / Z İ H N İ N eski bi OYUNU
 
(DÜŞÜNCENİN (mükemmel bi düzen) < ARAYA YERLEŞDİRDİĞİ bi KAVRAM)

-BU YANILGI ben-e YENİ Bİ UMUT KAZANDIRIR ‘’GÜNCEL GERÇEK daima KARMAŞA’’

Benim kaosum / bi kozmoz hayal edebilir (bunu zihnimde canlandırabilirim)
Bu saçmadır /
Çünkü ‘’İÇİNDE BULUNDUĞUM OLGU’’ İLE BAŞLAMAK ZORUNDAYIM
Bu olgu / ben-im KAOS İÇİNDE OLDUĞUMDUR

KAOS (dolayısıyla topluluk) DAN YOLA ÇIKMAK tam bi düzen anlamına gelen kozmoz a d oğru iler l e m e k ‘’YALNIZ OLDUĞUM ANLAMINA GELİR’’

BOHM / bi kaç kişinin içinde olduğunu geri kalan bütün toplumların hepsinin kozmoz a doğru hareket ettiğini düşünelim (nerdeyse herkesi dahil etmek daha hoş😊)
Bu insanlar yalnız mı dır

BU
İNSANLAR YALNIZMIDIR /

KRISNAMURTI / HAYIR o noktada yalnız hissetmezler ORADA YALNIZ (bi) (KOZMOZ) ''(bi) DÜZEN'' VARDIR

BOHM / bu insanlar farklı mı dır
BU
İNSANLAR FARKLIMIDIR

KRISNAMURTI / BAYIM VARSAYALIM (ama hayır varsayamam)
Biz üçümüz kozmozdayız
YALNIZCA KOZMOZ VARDIR
dr bohm / dr shainberg (v) ben yokdur

BOHM / dolayısıyla hala yalnızız 😊

KRISNAMURTI / yani (nasıl yalnızız) yalnızca düzen yalnızdır

BOHM / sözlükde ‘’YALNIZ (alone)’’ kelimesini araştırdım / temelde HEPSİ BİR (allone) anlamına geliyor

KRISNAMURTI / dolayısıyla ‘’ÜÇ’’ ------>>> BİZ ÜÇÜMÜZ <<<------ y o k d u r

VE BU MUHTEŞEMDİR


SAHAINBERG / 😊 U Z A K L A Ş D I N I Z ! (hep) -elimizde ol-an yalnızca kaos (v) karmaşa


..


‘’kendi zincirlerini çözeceklerine başkalarının azatçısı oluyorlar’’ / Nietzsche


..

                                                    erdem-i KULLANDIKÇA TÜKETEMEZSİNİZ / YOKSA_TÜKENİR !



birsen tezel - aşk bu değil  ----------------> https://www.youtube.com/watch?v=Lhytl0TY8Qw

« Son Düzenleme: Mart 04, 2017, 07:46:41 ÖÖ Gönderen: cioren1 »

cioren1

  • Aktif Üye
  • ***
  • İleti: 184
Ynt: tehlike(li)dir aklın mirascısı olmak (nietzsche)
« Yanıtla #11 : Mart 04, 2017, 11:26:40 ÖS »

yalnız (ALONE)  --------------- >  hepsi bir (ALL ONE)      /

yalnız = hepsi bir

ondan k o r k u y o r olabilirsiniz ---------------- > ‘’YALNIZ OLMAK’’ < fikrinden /

 YARIN D A N KORKMUYOR MU S U N U Z !   ‘’YARIN’’ < bi fikirdir

..

Şimdi / kaos (v) karmaşa içindeyken YALNIZ_KALMAK ‘’şeklinde bi fikrimiz / düşüncemiz (v) -ondan u z a k l a ş ı c a- yalnız olacağımız DUYGUSUNA sahibiz

Soyutlanmak / -yalnız kalacağım- > dan k o r k a r ı z  // (arkaik kabilelerde -en büyük ceza- dışlanmakdır)

-‘’Soyutlanmamla yüzleşeceğime -küçük havuzumda- olduğum_yerde_kalırım’’ /  derim <-- bu -insanların neden k ö k d e n değişmediklerinin sebeplerinden biri olabilir

Diğeri ise -ŞEYLERİ OLDUĞU GİBİ kabul etmeye yönelik (büyük) KOŞULLANMIŞLIK

Kendim(iz)e NEDEN BÖYLE YAŞAMAK ZORUNDAYIM diye sormuyorum/sormuyoruz < Her şey nasılsa öyle olur / kanısı takılmış_plak gibi (kapıldım gidiyorum bahtımın rüzgarın)a -şarkısını söylüyor

..

öbür dünya / (v) gelecekdeki bu dünya <---

Bunu dinler oluşdurdu / BAŞKA Bİ DÜNYA VAR < ONUN ÖZLEMİ İÇİNDE OLUN dediler
                                            BU FANİ bi DÜNYADIR
                                            KEDERİNİZ İÇİNDE YAŞAYABİLDİĞİNİZ KADAR YAŞAYIN
                                            SONRA ÖBÜR DÜNYADA MÜKEMMEL Bİ MUTLULUK İÇİNDE OLACAKSINIZ

Bunu komünistler (v)/(v)ya ateistler oluşdurdu /o mutluluğun bu dünyada (ama) GELECEK DE(ki bu dünyada) / -‘’güneşi zaptedeceğiz o günler yakın’’ (yani -ŞİMDİ DEĞİL-GELECEKDE / ..(UMUT)
                                            ÖBÜR DÜNYA DİYE Bİ ŞEY YOK / BU DÜNYADA -en iyisini- YAPMAYA Ç-ALIŞIN
                                             KENDİNİZİ ‘’ g e l e c e k için ‘’ FEDA EDİN / -geleceği biz kuracağız- herşey GELECEKDE GÜZEL OLACAK


                                             Gelecek (v)ya öbür dünya / bu kelime oyunları -sanki aynı şeyin bi tür dönüş-dürülmüş hali gibi   
                                             Her iki durumda FEDAKARLIKDAN DEM VURUR     

(toplumun- bi şeklinden) vazgeçmek istedikmi - ‘’B E N Z E R’’  başka bi şey icat ediyoruz     

                                             YALNIZ_OLMAYIŞIN (i n c e likli bi) YOLU /   -hep bulunuyor !




       ------------------------- >  Herşey (ÖBÜR DÜNYADA) (v)ya GELECEKDE Bİ CENNET BELİRLEMEK İÇİN < -------yapılıyor



                     
                                   

                                             -‘’ gaflet olmasaydı bu dünyada hiç kimse hiç bi şey yapmazdı ’’  / quote







KRISNAMURTI ‘’öyleyse insanları derinden değişdirecek şey ne dir’’

SHAINBERG ‘’bilmiyorum’’ / -burada önerilen HER FİKİR bunun farklı bi şey olamayacağı -hepsinin de aynı (sistemin bi parçası) olduğu
-bizim yapımız -dinler -kültürler (v)b d ü ş ü n c e y e dayalı-dır // düşünce bunu yapamam -bunu yapmam için dış bi vasıtaya ihtiyacım var der- bu dış vasıta çevre -önder -tanrı olabilir


AÇIKDIR Kİ ‘’TANRI’’ (v)ya ‘’ÖNDER’’ KAVRAMLARI SİZİN KENDİ ZİHNİNİZDE CANLANDIRDIĞINIZ KENDİNİZDİR

-------------------------------------------------------------------------------- > YA Bİ TANRIYA YA Bİ ÖNDERE İNANIRSINIZ (ama)


 DAİMA AYNISINIZDIR (DEĞİŞMEZSİNİZ) < bu sabitdir 

İNANCINIZ (benliğinizin) habersizce KENDİNE TAPINMASI gibi // BEN BEN BEN BENİM BENİM BENİM (gizlişirk - /  ;) )

Devlet ile özdeşleşebilirsiniz (ama) içinizde işleyen BEN hala aynıdır



DÜŞÜNCE KENDİ SINIRINI GÖRMEZ < / KENDİ KENDİNİ DEĞİŞDİREMEYECEĞİNİ b i l m e z (kolayca her kılığa DEĞİŞİR)


KRISNAMURTI ‘’(psikolojik olarak DÜŞÜNCE içimdeki/dışımdaki TÜM DÜNYAYI İNŞAA ETMİŞDİR
-düşünce bu kaosu kendisinin yarattığının farkında mı /

BOHM ‘’düşünce / kaosa sanki kendisinden bağımsız bi şeymiş gibi bakar’’                               < ---------------------------
-BU TEKNOLOJİ / düşüncenin yaptığı Bİ ŞEYLE İLGİLİDİR (ama) Bİ KEZ YAPILDIKTAN SONRA B A Ğ I M S I Z bi G E R Ç K Lİ Ğ E dönüşür


KRISNAMURTI ‘’ masa (L) < GİBİ ’’ 😊


BOHM ‘’düşünce BAĞIMSIZ OLARAK GÖRDÜĞÜ Bİ GERÇEKLİK YARATIYOR

KRISNAMURTI -düşünce bu kaosu kendisinin yarattığının farkında mı / bunu kavrar mı – SİZ (BUNU) KAVRIYORMUSUNUZ !

SHAINBERG ‘’…..benim kavradığım’’

KRISNAMURTI ‘’siz değil ‘!’’ -düşünce (BUNU) kavrar mı // DÜŞÜNCE(NİN YARATTIĞI)  < o düşünceSİNİZ ( KAOSUN FARKINDA MI’! )

BOHM -düşünce -O KAOSU- başka bi şeye maletmet peşinde / YA DIŞTAKİ BİRİNE – YA (İÇTEKİ) ‘’psikolojik’’ BEN e

KRISNAMURTI – ben i yaratmış ol-an da düşünce 

BOHM –(ama) düşünce / BEN in düşünce olmadığını da söylemişdi-DÜŞÜNCE BEN-e FARKLI Bİ GERÇEKLİKMİŞ GİBİ DAVRANIP -KENDİSİNİN BEN-den KAYNAKLANDIĞINI ‘’YAPTI(rdı)KLARINDAN DOLAYI KARŞILIK GÖRENİN KENDİSİ OLMADIĞINI DA SÖYLEDİ

KRISNAMURTI -BEN (-i oluşduran düşüncenin yapısı) DÜŞÜNCEDEN AYRI DEĞİL

-------------------------------------------------------------------- > DÜŞÜNCE kendi hareketini GÖRÜR M Ü

Devam edecek /

..


‘’kendi zincirlerini çözeceklerine başkalarının azatçısı oluyorlar’’ / Nietzsche


..

                                                    erdem-i KULLANDIKÇA TÜKETEMEZSİNİZ / YOKSA_TÜKENİR !



Esmeray - Kapıldım Gidiyorum Bahtımın Rüzgarına ------> https://www.youtube.com/watch?v=hj63hh2lPoY


cioren1

  • Aktif Üye
  • ***
  • İleti: 184
Ynt: tehlike(li)dir aklın mirascısı olmak (nietzsche)
« Yanıtla #12 : Mart 05, 2017, 06:35:36 ÖÖ »


KENDİSİNİ G-ÖREN- düşüncenin içindeki gerçeklik nedir /

Düşünce kendi yarattığı kaosu görür mü /

BEN / DÜŞÜNCENİN Bİ HAREKET OLDUĞUNUN FARKINDAYIM - DÜŞÜNCE / KENDİSİNİN Bİ HAREKET OLDUĞUNUN FARKINDA MI
DÜŞÜNCE neden SÜREKLİ DEVAM EDER / KENDİSİNİ nasıl CANLI TUTAR

Düşünce kendisini daima canlı tutar / -bağımsız gerçeklik- gibi bi şey bu -gerçeklik yanılgısını- üretir

-BEN < DÜŞÜNCE D İ R / -DÜŞÜNCE ile İLİŞKİ KURAN bi BEN YOK

DÜŞÜNCE ile İLİŞKİM NEDİR / < ‘’  sen düşüncesin ‘’ > ( düşüncenin BEN de hareket şekli --- > DÜŞÜNCEM ile İLİŞKİDEN BAHSETMEK /düşüncenin ta kendisi/ DİR )
 
Bu şeyi -şu an da- besleyen nedir

(belki) BELİRLİ bi görüşe sahip olunuyor (ama) TAM ŞU AN DA / o eski süreci besleyen/besleyecek bi şey oluyor (DÜŞÜNCE bu yeni HAREKETTİR (ile)_de (sürüyor) / yani HAREKETİ İNCELİYORUZ -hareket düşüncedir // DÜŞÜNCE DURMUŞ OLSAYDI HAREKET OLMAZDI /

BEN-i s ü r e k l i DÜŞÜNMEYE YÖNELTEN Nedir i - ( < BUNU KENDİME/ > _SORMAK ! )dır



İnsanları izlerim / çoklukla çok konuşdukları için güç durumda kaldıklarını görürüm (KONUŞMADIKLARI AN TÜM SORUN ÇÖZÜLEBİLİRDİ) / ‘’-bi sorunum var / acı çekiyorum diyen bi tür GERİ(iti)LİM’’ -bunu DÜŞÜNEN BEN-İM(in) gerçek OLDUĞU ‘’DUYUSU’’ // YANİ G E R Ç E K OLDUĞU(M) DUYUSU .. -KENDİ IZDIRABIMI düşünüyorum / (DOLAYISIYLA) burada ol-an gerçekse BEN-im o zaman IZDIRABIM gerçektir (çünkü) ‘’BEN’’ gerçekti  < ---------- d ü ş ü n c e/si (böyle-ce) kendi_kendisinden beslenir



KRISNAMURTI  (dr.bohm güzel bi soru sor/muş/du ‘’DÜŞÜNCE NİÇİN HAREKET EDER’’

-HAREKET ZAMAN-DI R (bu açık)
 
Fiziksel olarak / > buradan londra y a newyork a vs
Psikolojik olarak / > buradan oraya

DÜŞÜNCE DURMUŞ OLSAYDI HAREKET OLMAZDI

-ben şuyum / -şu olmak zorundayım -bu olmak zorundayım (v)s ..hepsi

Düşünce hareket ise / _ki hareket de zaman_dır

Hareket olmadığı zaman ‘’BEN ÖLÜ’’ / ÖLÜRÜM / hareket durur ise -BURADA OL-AN (v-gerçek) b e n duyusu G  İ  T   M    E     K zorunda-dır / ‘’GERÇEK OLDUĞUM DUYUSU’’((d ü ş ü n ü ş)) ü n Bİ SONUCU
 
Devam edecek /


..


‘’kendi zincirlerini çözeceklerine başkalarının azatçısı oluyorlar’’ / Nietzsche


..

                                                    erdem-i KULLANDIKÇA TÜKETEMEZSİNİZ / YOKSA_TÜKENİR !



erkin koray - düşünüş -----------------> https://www.youtube.com/watch?v=qODX1vnhkos






cioren1

  • Aktif Üye
  • ***
  • İleti: 184
Ynt: tehlike(li)dir aklın mirascısı olmak (nietzsche)
« Yanıtla #13 : Mart 05, 2017, 10:20:19 ÖS »
kişi D üş ün ÜŞ ÜN ÜN ( Bİ HAREKET olduğunu kavrar / BU HAREKET ile -BEN İMGESİ OLUŞDURUR- ) < (v)

o / İMGE h a r e k e t etmek z o r u n d a

o / HAREKETİn DUR duğu an_
_da BEN yok  DUR

sanki_(doğacak) h a r e k e t i (n olduğu zaman / O AN / güdü_denilen kendi_zamanını /düşüncenin (oluş-duracağı)oluşdurduğu zamana eklemliyor zaman_da_ben-i o l u ş duruyordu
BEN ZAMANDIR ZAMAN TARAFINDAN OLUŞDURULMUŞDU (v) ZAMAN da D Ü Ş Ü N C E D İ R //

ARA NOT /  planck zamanı ı ş ı k hızında hareket eden  f o t o n u n  planck uzunluğundaki mesafeyi kat edeceği süre-/ teorik olarak ölçümü ‘’asla’’ mümkün olmayan en küçük süre-dir / (v) değeri yaklaşık olarak 10−43 saniye- bugün anlaşılan fizik kanunlarına göre bi® planck zamanından daha küçük süreleri ne ölçebiliriz ne de değişimlerini anlayabiliriz 2010 Mayıs itibariyle kesin olmamakla birlikte doğrudan ölçülen en kısa süre --- > 12 A T T O S A N İ Y E (1,2 × 10−17 saniye) yaklaşık -3,7 × 1026  planck zamanı-

(   evrenin 10−43 saniyelik bölümü için konuşulamamaktadır bu zamana planck zamanı (da) denir -bu zaman diliminde çekim kanunu gibi fizik kanunları işlemediği için bu zaman dilimi tarif edilemez 1032 Kelvin derece Planck zamanındaki evre nin sıcaklığı  )

bütünüyle FARKLI bi EYLEM (hareket olarak / düşüncenin eylemi) BÖLEN (çelişkili) Bİ EYLEM DOĞURUR /

BOHM -teknik olarak- düşüncenin ortaya koyduğu her şeyde düzen vardır diyebilirmiyiz

KRISNAMURTI ‘’evet’’

BOHM bu düşüncenin sonsuza_dek yok olduğu anlamına gelmiyor

KRISNAMURTI ‘’hayır’’

SHAINBERG düşünce hala -kendine ait yerde / kendisine ait düzende- (v) bi hareket içerisinde olabilir mi

KRISNAMURTI (dolayısıyla) bi insan tüm bunlardan mı korkar ! / BİLİNCİNİN DIŞINDA DERİNLERDE BEN-İN SONLANIŞI (nı_kavramak_zorunda)

< esas en_KORKU VERİCİ ŞEYLERDEN BİRİDİR BU _

.>         _ -ben-im bilgim /-ben-im evim / ben-im kitaplarım (v)s -düşüncenin oluşdurmuş olduğu her şey // (v) Bİ GÜN ‘’siz bana’’ bunların hepsinin sonlandırılması gerektiğini söylüyorsunuz 

BOHM bunun HER ŞEYİN SONU OLDUĞUNU SÖYLEYEMEZMİSİNİZ (bildiğim her şey bun dahildir)

KRISNAMURTI ‘’kesinlikle’’ (dolayısıyla) gerçekten korkuyor(um) / Bİ İNSAN ÖLMEKTEN  /<------------------ (biyolojik ölüm değil / ‘’ölmeden ölmekden ’’) / KORKUYOR

------ > ölmeden ölen / öldüğü_zaman ölmez /Q

Devam edecek /


..


‘’kendi zincirlerini çözeceklerine başkalarının azatçısı oluyorlar’’ / Nietzsche


..

                                                    erdem-i KULLANDIKÇA TÜKETEMEZSİNİZ / YOKSA_TÜKENİR !



Hayko Cepkin - Demedim mi -------> https://www.youtube.com/watch?v=VKwBFGuzpMg


« Son Düzenleme: Mart 05, 2017, 10:38:30 ÖS Gönderen: cioren1 »

cioren1

  • Aktif Üye
  • ***
  • İleti: 184
Ynt: tehlike(li)dir aklın mirascısı olmak (nietzsche)
« Yanıtla #14 : Mart 06, 2017, 12:43:24 ÖÖ »
DÜŞÜNCE kendisi/nin hareket_olduğu/nu (bölünüşleri/ni kavgaları/nı .. kaotik dünyanın tüm yapısı/nı) kavra/yınca ‘’BEN’’ i bu hareketin yaratmış olduğu/nu(n hakikatini) g ö r ü n c e ‘’SONLANIR’’

1.düşünce(nin kendisi) bi hareket
2.düşünce kendisinin bi hareket olduğunu kavrar/sa
3. ben-i bu hareketin yaratmış olduğunu görür
4.’’(v) o(nda)ki hakikati de GÖRÜNCE’’ sonlanır

‘’ +k_kozmoz var’dır’’             <---------- /


KRISNAMURTI ;

size bi şey sunuyorum/bi_ şey_ anlatmıyorum_ /

 d ü ş ü n c e ‘’bi hareket olarak tüm bunları -hem faydalı/gerekli  -hem bu kaotik dünyayı yaratmış olup/olmadığı olarak ’ k e n d i n i z b u l u n

diyorum ..

korkuyu u y a (n d ı) r a n SÖZ C Ü K L E R (D İ)  ama
(bu) olgunun kendisi değil d i r

 
SHAINBERG ;

Sözcükler (uyuyan) olgunun gerçekliği(ni uyandırıyor) (v sonrasın da bi büyük sessizlik -bi aydınlık an-ı (v sonra da karın boşluğunda garip bi duygu


KRISNAMURTI

bi bırakmama duygusu


SHAINBERG ;

‘’ben-ce’’ hareketin tümü bu nokta/da


KRISNAMURTI ;

insanlığı mı tanımlıyorsunuz


SHAINBERG ;

kendimi tanımlıyorum


KRISNAMURTI ;

siz insanlıksınız


BOHM ;

siz aynısınız


KRISNAMURTI ;

-düşünce kendisinin bi hareket olduğunu kavradığında (v) O HAREKET ! tüm bu kaosu bu düzensizliği kavradığında -gerçekte(n) ne olur- GERÇEKTE(n) KORKMAZSINIZ / KORKU YOKDUR (bunu dikkatle dinleyin ‘’KORKU YOKDUR)

KORKU (bi) soyutlanışın ortaya çıkardığı FİKİRDİ (anlıyormusunuz) bi SON_İMGESİ oluşdur(muş)dunuz (v) O (S) ONDAN -KORKUYOR(SUNUZ)/KORKUYOR(DUNUZ)- / son < imgesinden

korku yokdur

(gerçeklik gerçekleşdiğinde)
korku yokdur

korku_olmadığı_olgusuyla birlikde / korku yokdur


SHAINBERG ;

‘’..düşünce devreye girdiğinde’’


KRISNAMURTI ;

+k o_bi_olgu değildir / olgu ile kalmadınız


BOHM ;

(aslında) bu -düşünmeye devam ettiğinizi- söylemekle aynı şey


KRISNAMURTI ;

harekete devam etmek


BOHM ;

‘’evet’’ düşünceyi devreye soktuğunuz an da (artık) -bi olgu- sözkonusu değildir / gerçek olduğu zan-edilen (hayal-di fantezi-idi) AMA_GERÇEK_DEĞİL (dir) dolayısıyla olgu ile birlikde değilsiniz


KRISNAMURTI ;

OLGU da KORKU YOKDUR


BOHM ;

TÜM KORKULAR DÜŞÜNCEDEDİR

düşünce_korkudur / korku_düşüncedir  / her iki yönüyle de (v) SADECE OLGUİLE ORTAYA ÇIKAN DÜŞÜNCE TÜRÜ DIŞINDA


KRISNAMURTI ;

(YENİ) Bİ ŞEY GERÇEKLEŞİR / daha önce hiç bakmamış olduğunuz tamamıyla yeni bi şey (o her ne ise) daha önce anlaşılmamış deneyimlenmemişdi r


BOHM ;

ama bunu kendi düşüncemizde (yani k.dilimizde) onaylamak


KRISNAMURTI ;

‘’evet’’


BOHM ;

gerçekleşseydi -de- (BİZ ONAYLAMASAYDIK) / tekrar geri gitmek ihtimalimiz vardı


KRISNAMURTI ;

‘’elbette’’ ELBETTE

bi olgu gerçekleşiyor(mu) (v) siz onunla kalabiliyor(mu)sunuz / düşünce ile hareket etmeyip yalnızca o olgu ile kalabiliyor(mu)sunuz

bu şöyle demek /

bütünü ile kederde kalın -uzaklaşmayın- bu olmak durumunda (v)ya olmamak durumunda DEMEYİN -yada onun üstesinden nasıl gelebilirim DEMEYİN

YALNIZCA BÜTÜNÜYLE O ŞEYLE KALIN
O OLGU İLE KALIN
OLAĞANÜSTÜ Bİ ENERJİNİZ OLUR / gibi

( . )


..


‘’kendi zincirlerini çözeceklerine başkalarının azatçısı oluyorlar’’ / Nietzsche


..

                                                    erdem-i KULLANDIKÇA TÜKETEMEZSİNİZ / YOKSA_TÜKENİR !




ASU MARALMAN - olur olur bal gibi olur ------>  https://www.youtube.com/watch?v=_rdsJLuigmM